ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

به گزارش بازرگانی مهر و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، طی مراسمی که با حضور ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، مجید درویش مدیر مرکز رتبه بندی شرکت‌های برتر و دبیر همایش و جمعی از مسؤولان کشوری و مدیران بنگاه‌های اقتصادی کشور در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد، اسامی یکصد شرکت برتر ایران اعلام و از مدیران تعدادی از شرکت های برگزیده تقدیر شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

به گزارش مهر، سیدمصطفی صفوی همامی در پنل تخصصی طراحی ماهواره که در حاشیه همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پرتاب ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: ما در بخش سازه ماهواره پتانسیل فراوانی در داخل کشور داریم و برغم تحریم‌ها، پتانسیل‌های خوبی در این حوزه در کشور ایجاد شده است. از سوی دیگر ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه و اعتماد به نیروهای داخلی، منجر به دستاوردهای کنونی در عرصه فضا شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

به گزارش مهر، محمد آذری جهرمی در میزگرد کسب‌وکارهای نوپا در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت، با اشاره به وقوع تحریم‌ها بر علیه ایران در حوزه‌های مختلف گفت: بر اساس تحریم جدیدی که در روز گذشته اعمال شده است، ۷۲ شرکت ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات از سوی یک نهاد بین‌المللی تحریم شده‌اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وقتی که می‌خواهیم زیرساخت‌های بانکی که اکنون تبدیل به زیرساخت‌های حیاتی شده است، را رونق دهیم، بازی با واژه‌ها صحیح نیست. اگر یک موضوع خوب را بد ادا کرده و یا جنس تعامل بالا به پایین باشد و این حس را به کسب‌وکار منتقل نکنیم که می‌خواهیم به شما کمک کنیم، حرف شما شنیده نمی‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

مرتضی براری در گفتگو با مهر، در پاسخ به تشریح دستاورد ۴۰ ساله انقلاب در عرصه فناوری فضایی، اظهار داشت: امروز شاهد اقتدار علمی کشور در حوزه فناوری فضایی هستیم و علاوه بر آن‌که کشورمان در جایگاه ۱۰ کشورها باشگاه فضایی دنیا قرار دارد، در یک سال اخیر رتبه علمی ایران در علم فضا نیز از رتبه ۱۴ جهانی به رتبه ۱۱ صعود پیدا کرده است.
وی گفت: در همین حال از نظر علم فضا، ایران با اختلاف نسبت به کشور دوم منطقه، همچنان در جایگاه نخست فناوری فضایی منطقه قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

به گزارش ایلنا، محمدجواد آ‌ذری جهرمی اظهار کرد: حوزه فضایی در کشور بسیار دارای اهمیت است و این بخش باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی افزود: ماهواره پیام در ۱۰ سال گذشته حدود ۱.۲ میلیون یورو هزینه داشته است که این هزینه از بسیاری از خرج‌ها و هدررفت‌های منابع مالی سودمندتر بوده است و می‌تواند در بخش مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست مثمرثمر واقع شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

بر اساس خبری رسمی، برای چهارمین سال پیاپی، گوگل کنفرانس توسعه‌دهنده‌ی I/O سالانه‌اش را در Mountain View برگزار می‌کند. (پیش از این مکان آن سانفرانسیسکو اعلام شده بود.) سخنگوی شرکت در مصاحبه با VentureBeat تاریخ آن را تائید کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

به گزارش CNBC، اپل حدود ۲۰۰ نفر را از "پروژه تیتان"، پروژه‌ی خودروی خودران سری‌اش، اخراج می‌کند. اپل در بیانیه‌ای این تغییر را تائید کرد و گفت کارمندان متاثر از این تصمیم به پروژه‌های دیگر بخش‌های شرکت منتقل می‌شوند.
با تائید این تجدید ساختار، اپل گفت کارمندان سابق تیتان "از یادگیری ماشین و دیگر برنامه‌ها و ابداعات در سرتاسر اپل پشتیبانی می‌کنند." شرکت پروژه‌ی تیتان را به جای خودرو، تمرکز بر "سیستم‌های خودران" توصیف کرد. اظهار نظر مدیرعامل اپل، تیم کوک هم نشان می‌دهد مرکز توجه این شرکت فراتر از گسترش اتومبیل‌ها است. اپل این ابتکار را به عنوان "بلند پروازانه‌ترین پروژه‌ی یادگیری ماشین تاکنون" تعریف کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

توئیتر تگ جدیدی را آزمایش می‌کند که تجزیه و تحلیل اینکه چه کسی آغازگر یک رشته از گفتگوها است را آسان‌تر می‌کند. این ویژگی جدید که برای برخی کاربران فعال می‌شود، پیدا کردن پست‌ها از یک توئیت اصلی را در یک رشته از توئیت‌ها آسان می‌کند، اما ممکن است به محدود کردن سو استفاده بر روی این پلتفرم هم کمک کند. به عنوان مثال تشخیص حساب‌های کاربری تقلبی از حساب‌های اصلی آسان‌تر می‌شود.

ادامه مطلب