کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد تنها درصد کمی از کاربران توئیتر مسئول به اشتراک‌گذاری اخبار جعلی در طول انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده بودند، اما آن‌ها همان‌هایی هستند که مکررا توئیت می‌کنند.
این مطالعه که در مجله‌ی Science به چاپ رسید، نشان می‌دهد از بیش از ۱۶ هزار حساب کاربری، ۱ درصد بیش از ۸۰ درصد لینک‌های اخبار جعلی منتشر بر روی توئیتر در دوران انتخابات ۲۰۱۶ را نشر دادند، در حالیکه فقط ۰.۱ درصد از این کاربران به صورت فعال ۸۰ درصد لینک‌های خبرهای دروغین را به اشتراک گذاشتند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

ساعت‌ها پس از اینکه اینتل گزارش درامدی سه ماهه‌ی چهارم و راهنمای درامدی سه ماهه‌ی اول خود را که کمتر از انتظارات بود منتشر کرد، سهام آن ۶ درصد افت کرد. این شرکت درامد در هر سهم Non-GAAP خود را ۱.۲۸ در درامد ۱۸.۶۶ میلیارد دلار (۹ درصد بالاتر از نرخ سالیانه) گزارش کرد. وال استریت برای آن در هر سهم ۱.۲۲ دلار در درامد ۱۹.۰۱ میلیارد دلار را تخمین زده بود.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

بر اساس خبری از نیویورک تایمز که به تازگی منتشر شد، فیسبوک تلاش می‌کند پیام‌رسانی بین Messenger ،WhatsApp و Instagram را پیوند بزند. اگرچه هر کدام از این سرویس‌ها همچنان به طور مستقل فعالیت می‌کنند، اما فیسبوک در حال بازسازی زیرساخت‌های اساسی است، بنابراین افرادی که ممکن است تنها از یکی از این پلتفرم‌ها استفاده کنند، قابلیت ارتباط با دیگر پلتفرم‌ها را در داخل این اکوسیستم خواهند داشت. تمامی این برنامه‌ها در عین حال از رمزنگاری end-2-end پشتیبانی می‌کنند. فیسبوک هنوز جدول زمانی برای عرضه‌ی این قابلیت ارائه نکرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

وزیر ارتباطات در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، اعلام کرد کمیته مشترکی با حضور مراجع مقررات‌گذاری وزارت ارتباطات و بانک مرکزی تشکیل شده که قرار است تصمیم‌گیری در حوزه ICT و بانکداری در این کمیته انجام شود. همچنین معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد سند الزامات و ضوابط مربوط به رمزارزها، پیش‌نویس است و برای جمع‌آوری نظرات گوناگون درباره آن منتشر شده و سند نهایی نیست.
به گزارش پیوست، پنل فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکارهای نوپا با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی و علی دیواندری، رئیس مرکز پژوهشکده پولی و بانکی و دبیر هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد و آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست هدایت آن را عهده‌دار بود. در ابتدای پنل دیواندری اعلام کرد که باید به استقبال اتفاقات آتی در حوزه بلاک‌چین رفت و اثرات آن را دید و در ادامه گفت: «بانک مرکزی در این زمینه نگرانی ندارد و وارد موضوع می‌شود و بحث می‌کند.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

«نظر آشکار و پنهان ما که در جلسات مختلف در مورد فیلترینگ اینستاگرام اعلام شده و آن این است که راه‌ حل حذف تهدیدات اینستاگرام فیلتر شدن آن نیست.»
به گزارش پیوست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک با بیان این موضوع تاکید کرد که وزارت ارتباطات در جلسات مختلف با اعلام نظر کارشناسی خود گفته است که فیلتر شدن اینستاگرم نمی‌تواند تهدیدات این شبکه را رفع کند؛ بلکه برعکس به دلیل اثراتی که این فیلتر در جامعه به دنبال دارد می‌تواند تصمیم‌گیری در این زمینه را با مشکل مواجه کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

برگزاری جلسات هفتگی با اتحادیه‌ها و اصناف به منظور رقابتی کردن سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در دستور کار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی قرار گرفت.
به گزارش پیوست تاکنون ۷۲ هزار تامین کننده کالا و ۵ هزار و ۳۰۷ دستگاه اجرایی و نهاد عمومی دولتی و غیردولتی در ستاد ثبت نام کرده‌اند.
سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) با هدف ایجاد شفافیت در خریدهای خرد و جزئی دولت و همچنین برگزاری مناقصه و مزایده‌های دولتی ایجاد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

زمینه انتقال کارت‌های مغناطیسی بانکی به سمت کارت‌های هوشمند یا EMV فراهم شده است.
به گزارش پیوست، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی همان‌طور که وعده داده بود، خبرهای خوب خود برای حوزه بانکداری الکترونیکی را اعلام کرد. همتی که در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت سخن می‌گفت، فراهم شدن امکان برداشت مستقیم با Direct Debit برای تمامی کسب‌وکارها را یکی دیگر از خبرهای خوب خود عنوان کرد و افزود: «کسب‌وکارها به‌خصوص فین‌تک‌ها با ایجاد این امکان دیگر نگرانی بابت جمع‌آوری وجوه خود نخواهند داشت.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

به گزارش مهر محمدجواد آذری جهرمی امروز در همایش کاربردهای فناوری فضایی در دانشگاه علم و صنعت گفت: منتظر تعیین زمان پرتاب ماهواره دوستی از سمت وزارت دفاع و قرارگرفتن آن در مدار هستیم. این ماهواره با دقت ۶ متر و حدود ٣ ماه ماندگاری در فضا خواهد داشت.

ادامه مطلب