ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش ایلنا، در این جلسه شماری از مهم‌ترین مسائل جاری در حوزه فضای مجازی از جمله نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور که در جلسه پیشین این شورا بررسی آن آغاز شده بود، مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و ادامه آن به جلسه بعدی شورا موکول شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

بر اساس شکایت‌ها و ابراز نگرانی‌های کاربران، معلوم شد Bing متعلق به مایکروسافت در چین از دسترس خارج شده است.
سخنگوی سامسونگ پنج‌شنبه صبح در بیانیه‌ای به TechCrunch گفت: "این غول مستقر در سیاتل تائید می‌کند که موتور جستجوی آن برای مدتی در چین غیر قابل دسترس شد، و مشغول بررسی قدم‌های بعدی است."
پس از آن شرکت سامسونگ ادامه داد: "تائید می‌کنیم که Bing در چین از دسترس خارج شده، اما این سرویس در حال حاضر بازسازی شده است."

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

گوگل پشتیبانی از Wikimedia، شرکت مادر تخصصی Wikipedia، را گسترش می‌دهد. این غول جستجو به دنبال کابران میلیاردی بعدی است. گوگل متعهد شد در مجموع ۳.۱ میلیون دلار به Wikipedia بپردازد، همچنین چندین ابزار یادگیری ماشین را برای ویراستاران آن بدون هزینه تامین کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

گزارشی از DigiTime نشان می‌دهد "AirPod 2" در نیمه‌ی اول سال جاری عرضه می‌شود و ادعا شده این ایرپادها طراحی ویژه‌ای دارند تا از عملکردهای نظارت بر سلامت پشتیبانی کنند.
حدس و گمان‌ها در مورد قابلیت‌های جدید AirPod 2 با امکان ارتقاهای جزئی تا یک بازبینی اساسی از ماه فوریه‌ی گذشته به طور جدی آغاز شد. در این گزارش‌ها آمده، احتمالا دو محصول تولید می‌شوند، نسخه‌ی اول با تراشه‌ی بی‌سیم جدید و قابلیت اجرای Siri با دستور صوتی "Hey SIri" به جای تپ کردن، به اضافه‌ی مدل لوکسی مقاوم در برابر آب. حتی در پیش‌‌بینی‌های دیگر، مدل لوکس آن مجهز به فناوری لغو نویز حسگرهای بیومتریک مانند مانیتور ضربان قلب خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش ایلنا، ناصر حکیمی درباره جایگاه بلاک‌چین در نظام بانکی ایران گفت: بلاک‌چین به عنوان یک فناوری که اثرات آن در حال سنجش است، به شمار می‌رود و بر اساس آخرین اطلاعات موجود، هنوز فعالیتی به عنوان یک محصول عملیاتی ارائه نشده اما مراکز پژوهشی در حال انجام اقداماتی در حوزه ایجاد نمونه‌های آزمایشگاهی در جهت عرضه محصول هستند.
وی با اشاره به مقاومت در برابر پذیرش فناوری زنجیره بلوک اظهار داشت: زمانی که فناوری جدیدی وارد می‌شود، مقاومت‌هایی در برابر آن ایجاد می‌شود و فناوری بلاک‌چین نیز به عنوان یک فناوری جدید با این مقاومت‌ها روبرو شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش ایلنا، علی وحدت طی یک نشست خبری با اشاره به کاهش مدت صدور ضمانتنامه‌ها گفت: تا پیش از این برای صدور ضمانت‌نامه‌ها باید یک فرآیند ۴۰ مرحله‌ای طی می‌شد و این در حالی است که امروز ضمانت‌نامه‌ها حداکثر تا چهار روز صادر می‌شود.
وی افزود: در تلاشیم تا با تعاملاتی که با بانک‌ها داریم، میزان ارایه تسهیلات به شرکت‌ها را افزایش دهیم و موانع را از مسیر توسعه فعالان بخش دانش‌بنیان حذف کنیم. تا به امروز توانسته‌‌ایم مدت زمان ارایه تسهیلات را به دو تا سه‌ ماه کاهش دهیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش ایلنا، محمدصادق ذبیحی با بیان این مطلب در گفت‌وگو با مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: یکی از نمادهای عینی هوشمندسازیِ زندگی مردم، گسترش روزافزون بهره‌گیری از نمایشگرهای هوشمند است که در حال حاضر مردم بیشتر از آن به‌ عنوان یک تلویزیون استفاده می‌کند. اگر بخواهیم این نمایشگرها را برای امور مختلف به کار ببریم که منبع اصلی آن لیزر است باید فناوری لیزری را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: فرض کنید بیماری مشکلی دارد و با دکتر خود تماس می‌گیرد. دکتر می‌تواند از راه دور زمانی که بیمار جلوی صفحه نمایشگر می‌ایستد اطلاعات بیمار را به‌ صورت تصویری دریافت و شرایط آن را چک و کنترل کند و حتی راهکار ارائه دهد. این خدمتی است که با کمک علم لیزر در جهان و در حوزه پزشکی در حال پیشروی است.

ادامه مطلب