ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: ما در سال جاری پیشنهادها را به هیئت دولت در زمینه رفع انحصار از PSPها دادیم که باعث رشد مشارکت فناوری‌ها و فین‌تک‌ها است و مصوبه هیئت دولت در این مورد به بانک مرکزی ابلاغ شده و بانک مرکزی نیز انصافا با جدیت پیگیر آن است.
وی افزود: بانکداری الکترونیک و مجازی هزینه تمام شده پول را کاهش می‌دهد و زمانی که این هزینه کاهش پیدا کرد توانایی بانک در ارائه تسهیلات بیشتر به بانک‌های خصوصی افزایش می‌یابد. یکی از چالش‌های اصلی چالش احراز هویت است به همین دلیل سامانه شاهکار را طراحی کردیم که یک پیشران مهم در توسعه دولت الکترونیک است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

بانک مرکزی استفاده از رمزارزهای جهان‌روا را به عنوان ابزار پرداخت در داخل کشور ممنوع اعلام کرد.
به گزارش پیوست بانک مرکزی درست چند ساعت قبل از برگزاری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت الزامات و ضوابط مربوط به رمزارزها را منتشر کرد و در آن استفاده از رمزارزهای جهان‌روا به عنوان ابزار پرداخت در داخل کشور را ممنوع دانست اما اعلام کرده که امکان خرید و فروش آن در صرافی‌ها وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

تورم در بخش اطلاعات و ارتباطات نسبت به ماه گذشته ۹.۴ درصد اعلام شده است.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی شاخص تورم بخش اطلاعات و ارتباطات دی ماه نسبت به همین ماه در سال گذشته ۱۰.۳ درصد اعلام شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

«سنجینه به عنوان ارائه‌کننده خدمات اعتبارسنجی یک شروع برای استفاده بخش خصوصی از بستر مرکز تبادل اطلاعات (GSB) به شمار می‌آید.»
به گزارش پیوست، رضا باقری اصل، جانشین دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، با اعلام این خبر در مراسم رونمایی از اپلیکیشن سنجینه اعلام کرد: «روز گذشته اجازه مربوط به استفاده بخش غیردولتی از پایگاه‌های داده دولتی در کمیسیون تنظیم مقررات داده شده و خوشبختانه امروز اولین سرویس از این دست با رونمایی اپلیکیشن سنجینه به بهره‌برداری رسید.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ بهمن

اعلام وصول طرح «سهمیه بندی بنزین» مجلس در آخرین روزهای دی ماه برخی بحث‌های گذشته مانند سهمیه تاکسی‌های اینترنتی، قیمت بنزین در سال آینده و چگونگی سهمیه‌بندی بنزین را دوباره سر تیتر اخبار قرار داد. به گزارش پیوست، این طرح در حالی در مجلس اعلام وصول شده که دولت بارها اعلام کرده بود بحث سهمیه‌بندی بنزین مطرح نیست. از سوی دیگر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته (۷ بهمن) در صحن علنی مجلس اعلام کرد هنوز تصمیمی برای سهمیه‌بندی بنزین در مجلس گرفته نشده است. اما آنچه در این گیرو داد اجرای این طرح را پر ابهام‌تر کرده این موضوع است که آیا در صورت قانونی شدن سهمیه‌بندی بنزین در مجلس آیا تاکسی‌های اینترنتی هم امکان استفاده از این سهمیه را خواهند داشت؟ پاسخ به این سوال از دید نمایندگان موافق این طرح در مجلس مثبت است؛ اما نمایندگان مخالف این طرح اعلام می‌کنند که روی طرح سهمیه‌بندی بنزین کار کارشناسی دقیقی انجام نشده، بنابراین نمی‌توان به این سوال هم پاسخ روشنی داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید جمال هادیان گفت: هرچند پیش از این نیز سامانه #۸۰۰* در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امکان مشاهده و لغو خدمات ارزش افزوده و امکان دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را از سرشماره‌های دارای مجوز فراهم می‌کرد اما رواج استفاده از سیم کارت‌های شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی و فروش کالاها و خدمات موجب گلایه و شکایت تعدادی از هموطنان شده بود.
وی افزود: هر چند سامانه ۱۹۵ شکایت‌های فراوانی از مزاحمت‌های این نوع پیامک‌ها دریافت می‌کند،‌ اما تعداد شماره‌های شخصی که چنین پیامک‌هایی ارسال می‌کنند بسیار زیاد است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش مهر به نقل از رگولاتوری، سید محمد امامی گفت: نتایج ارزیابی هفتگی سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ نشان می‌دهد در بازه زمانی ۲۸ دی تا ۵ بهمن بیشترین شکایت مشترکان مربوط به حوزه اینترنت و کمترین شکایت مربوط به حوزه خدمات پستی است.
وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۶۸۷ شکایت در طول هفته گذشته در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است، افزود: در حوزه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت بیشترین شکایت مربوط به شرکت‌های مخابرات ایران، صبانت، پیشگامان توسعه ارتباطات، آسیاتک، های‌وب و پارس آنلاین است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی درحکمی، مجید خبار مدیرکل امور اداری و پشتیبانی این وزارتخانه را به عنوان عضو «کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی» وزارت ارتباطات منصوب کرد.

ادامه مطلب