ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از بازدید حسن روحانی رئیس‌جمهور از نمایشگاه «دستاوردهای کسب‌وکارهای آینده» طی نشستی با حضور معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن خیرمقدم به رئیس‌جمهور از طرف خانواده بزرگ فناوری اطلاعات گفت: بر اساس تأکیدات و نگاه راهبردی شما در دولت یک حرکت بزرگی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد بودیم که یقیناً از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران طی یاداشتی در روزنامه همشهری گفت: دولت الکترونیک یک فرایند و مسیر طولانی است. الکترونیکی شدن دولت‌ها یکباره پدید نمی‌آید، بلکه فرایندی است که در آن دولتی مراحل و چرخه‌ای از بلوغ را طی می‌کند؛ مسیری که در آن از ساده‌ترین ویژگی، یعنی حضور در وب، آغاز شده و به بالاترین سطح یعنی مشارکت اجتماعی ختم می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

رگولاتور حفاظت اطلاعات فرانسه، CNIL، گوگل را به دلیل کوتاهی در انجام تعهداتش نسبت به مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه‌ی اروپا (GDPR) مبلغ ۵۰ میلیون یورو (حدودا ۵۶.۸ میلیون دلار) جریمه کرد. این بزرگ‌ترین جریمه‌ی GDPR است که تاکنون توسط رگولاتوری اروپایی صادر شده و اولین‌بار است که یکی از غول‌های تکنولوژی درگیر با قوانین جدیدی است که اجرایی شدن آن‌ها از ماه می گذشته اجباری شده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

گوگل راه‌اندازی قابلیت ارائه‌ی اطلاعات محدودیت سرعت را در Google Maps بر روی دستگاه‌های iOS و اندروید آغاز کرد.
این قابلیت جدید که خبر آن توسط Android Police منتشر شد، محدودیت سرعت موجود در جاده‌ها را در گوشه‌ای از این برنامه نمایش می‌دهد، همچنین آیکونی را معرفی می‌کند که موقعیت دوربین‌های کنترل سرعت را نشان می‌دهد. در گزارش آمده رانندگان هنگام رسیدن به محدودیت سرعت یک اعلان صوتی دریافت می‌کنند. در حال حاضر، به‌روزرسانی جدید برای کاربران در دانمارک، بریتانیا، و ایالات متحده راه‌اندازی می‌شود، درحالیکه آیکون‌های دوربین سرعت در استرالیا، برزیل، کانادا، هند، اندونزی، مکزیک، روسیه، بریتانیا، و ایالات متحده ارائه شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

این موبایل که ظاهرا "Sargo" نام دارد، با پردازنده‌ی اسنپدراگون 670 و رم ۴ گیگابایت عرضه خواهد شد. Pixel 3 Lite ظاهری شبیه به Pixel 3 دارد، نوار باریک به همان اندازه در بالا و پایین نمایشگر، اما هیچ دوربین سلفی دومی یا بلندگویی در پنل جلویی آن وجود ندارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در مراسم رونمایی از سامانه متمرکز درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر ارائه خدمات به کسب و کارها گفت: امیدواریم با رونمایی از این سامانه تولیدکنندگان محتوا بتوانند به زیر ساخت‌های دولت متصل شوند و از امکانات موجود در سازمان به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان استفاده نماییند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده به بخش غیر دولتی و استارتاپ‌ها گفت: در این سامانه خدمات دولت الکترونیک را به اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها ارائه می‌دهیم و تخفیف ویژه ۹۵ درصدی برای کسب و کارها در نظر گرفته شده است و به عنوان مثال در حوزه پست کسب و کارها می‌توانند با استفاده از کد پستی مشخصات جغرافیایی را دریافت نمایند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای طی ارائه گزارشی اعلام کرد: نسخه جدید اکسپلویت EternalBlue در حال گسترش بوده و کارشناسان امنیتی جهان مشاهده نموده‌اند که این بدافزار اقدام به نصب نسخه جدید بدافزار استخراج رمز‌ارز ‫NRSMiner نیز می‌نماید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در مراسم استارتاپی گردشگری با حضور در جمع فعالان این حوزه و تاکید بر فرصت‌های پیش رو گفت: با سه نسل از استارتاپ‌ها روبرو هستیم. بخشی از استارتاپ‌ها خدمات‌محور هستند. نسل دیگر استارتاپ‌هایی که به ارائه راه حل می پردازند به عنوان مثال مشکلی در یک سازمانی وجود دارد و استارتاپ برای آن مشکل به دنبال راه حل و چاره می‌گردد و نسل سوم استارتاپ‌های تکنولوژی‌محور که با ساخت یک ابزار و گجت به تولید و رشد تکنولوژی کمک می‌کند.

ادامه مطلب