ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

به گزارش بازرگانی مهر و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران طی مراسمی در شهرستان آبادان «همراه اول» و «اداره آب و فاضلاب شهرستان آبادان» جهت تأمین آب شرب مردم این شهرستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، از این پس مشترکان سازمانی می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارکاربردی «ایرانسل‌من سازمانی» سیم‌کارت‌های سازمانی را مطابق با نیاز سازمان یا شرکت خود مدیریت کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

به گزارش مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی کشور، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: همکاری بین دانشگاه‌ها و مرکز ملی فضای مجازی کشور می‌تواند در ایجاد ادراک مشترک در رابطه با فضای مجازی کشور کمک کند تا بتوانیم بین حکومت، مردم، نخبگان علمی و دانشگاهی و صنعت و اقتصاد یک ادراک بین اذهانی ایجاد کرده و در فضای شبه وفاق حرکت کنیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

به گزارش مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، نسترن محسنی گفت: متقاضیان تاسیس و بهره‌برداری از شبکه‌های رادیوئی اختصاصی باید طرح دقیقی از شبکه رادیوئی مورد نظرشان مبتنی بر نرم‌افزارهای محاسباتی و طراحی شبکه، ارائه کنند.
معاون امور رادیوئی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به محدود بودن منابع فرکانسی قابل بهره‌برداری در هر نقطه جغرافیائی و تعدد متقاضیان استفاده از این منابع به ویژه در مناطق شهری و صنعتی گفت: واگذاری استفاده از هر فرکانس به یک بهره‌بردار در یک محل، نه تنها امکان واگذاری مجدد همان فرکانس در آن محل را غیرممکن می‌کند بلکه واگذاری فرکانس‌های مجاور را نیز با دشواری‌های فنی روبرو می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: در حاشیه جلسه امروز هیات دولت همه از رزمایش‌ قطع اینترنت پرسیدند. دیشب گزارش کردم که برای چک تاب‌آوری زیرساخت بانکی در برابر تحریم روش های دیگری جز قطع اینترنت شرکت سداد هم وجود داشت.
وی با بیان اینکه گزارشی دریافت کردم که این برنامه لغو شده است، افزود: ضمنا سداد صلاحیت الزام شرکت‌ها به انتقال سرورها به داخل کشور را ندارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حمید فتاحی با اشاره به اینکه وظیفه ما در حوزه زیرساخت ارتباطات کشور، حفظ کیفیت و پایداری ارتباطات بین‌الملل است، گفت: بر همین اساس ورودی‌های دیتای خارج از کشور باید به صورت توزیع شده باشد تا اگر مشکلی در یکی از ورودی‌ها به وجود آمد امکان مدیریت شبکه باشد.
وی افزود: هم‌اکنون از جنوب و شمال کشور ورودی‌های اینترنت مناسبی ایجاد شده و در ۵ نقطه شامل دو نقطه در تهران و ۳ نقطه هم در شهرهای مشهد، تبریز و شیراز، ترافیک را تحویل می‌گیریم و ارتباطات جنوب و شمال کشور از طریق این نقاط توزیع می‌شود. با پروژه جدیدی هم که در این حوزه اجرا شده ایجاد نظم و پایداری در شبکه بهبود یافته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه دولت راجع به فیلترنیگ تلگرام، اظهار داشت: روال دستور فیلتر در مجموعه دولت نبوده تا ما فکری بکنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.
وی گفت: به نظر من الان زمانی است که شورای عالی فضای مجازی به عنوان مسئول این مسایل که بنا است برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای کشور کند، این سیاست‌ها را یک بار مرور کند. البته اطلاع دارم که این مساله الان در این شورا در حال بررسی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

ابراهیم درستی در گفتگو با مهر، با اشاره به ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی در خصوص نحوه‌ بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، گفت: در این بخشنامه تمام صادرکنندگان مکلف به ارائه تعهد برگشت ارز هستند. مطابق با این بخشنامه، تامین ارز برای واردات کالا و خدمات صادرکنندگانی انجام می‌شود که نحوه بازگشت ارز آن‌ها به چرخه اقتصادی کشور مطابق ساختار تعیین شده باشد.

ادامه مطلب