ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند نشانه‌های آغاز تحول دیجیتال را ببینند، ادامه داد: امروز یک و نیم میلیون سفر را فناوری اطلاعات در کشور مدیریت می‌کند؛ روزانه ۲۰ میلیارد تومان خریدهای اینترنتی داریم؛ ۶ میلیون مشترک تلویزیون‌های VOD داریم که در حال رشد هم هست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از بازدید حسن روحانی رئیس‌جمهور از نمایشگاه «دستاوردهای کسب‌وکارهای آینده» و نشست با معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خطاب به رئیس جمهور گفت: بر اساس تأکیدات و نگاه راهبردی شما در دولت حرکت بزرگی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد بودیم که یقیناً از مهم‌ترین دستاوردها است. این دستاورد را مردم مستقیما در زندگی خود لمس می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

صدری از پیشنهاد شرکت مخابرات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای افزایش تعرفه‌های تلفن در سال آینده خبر داد و گفت: تعرفه‌های مخابراتی بسیار پایین است و ما پیشنهاد داده ایم که این تعرفه‌ها را عادلانه‌تر کنیم.
وی در مورد اینکه تعرفه اینترنت طبق اظهارات روز گذشته وزارت ارتباطات کاهش خواهد یافت، گفت: در حال حاضر تعرفه تلفن ثابت و دیتا به نفع ما نیست و با وجود اینکه ما تابع قوانین هستیم، اما کاهش تعرفه‌ها به صلاح ما نخواهد بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد حذف قبوض کاغذی تلفن به دنبال دستور وزیر ارتباطات گفت: هم اکنون حدود ۹۸ درصد مشترکان مخابرات قبوض خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می‌کنند اما با این وجود ما طبق وظایفی که از قبل داشته‌ایم ۱۵ میلیون قبض تلفن ثابت در هر دوره صادر می‌کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

صدری با اشاره به اینکه طرح اجرای فیبر نوری منازل هم اکنون با سرعت بیشتری در حال انجام است، گفت: برای واگذاری یک و نیم میلیون پورت فیبرنوری سرمایه‌گذاری کردیم. از آنجائیکه هزینه کابل کشی طرح فیبر نوری منازل برای مردم گران بود، در طرح ویژه‌ای هزینه کابل کشی را رایگان کرده تا در هر جایی از ایران که مردم بخواهند درخواست سرویس دسترسی فیبر نوری داشته باشند بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

به گزارش App Annie، کاربران تلفن همراه ۷۴ درصد از هزینه‌های اپ خود را در سال ۲۰۱۸ به بازی‌ها اختصاص دادند. موبایل شاهد سریع‌ترین رشد در بخش بازی بود و از کنسول‌ها، PC، و کامپیوترهای دستی پیشی گرفت.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي

در چندین سال گذشته، موتوری جستجوی DuckDuckGo تلاش کرده تا حریم خصوصی کاربران را حفظ کند، و حالا این ادعا را با شریک جدیدی تقویت می‌کند: اپل. این موتور جستجو اعلام کرد که نقشه‌های اپل هم‌اکنون نتایج جستجوی محلی آن را بر روی دسکتاپ و مرورگرهای وب موبایل بهبود می‌بخشد. نقشه‌های اپل ارائه‌دهنده‌ی پیش‌فرض برای آدرس‌ها و جستجوهای محلی آن می‌شود، و وقتی کاربر برای نتایج بیشتر کلیک کنید، نقشه‌های اپل را می‌بیند.

ادامه مطلب