اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

یوتیوب به منظور ساده کردن جابجا شدن بین ویدئوها، اپ موبایلش را به‌روزرسانی می‌کند. این شرکت اعلام کرد این ویژگی که هفته‌ی جاری راه‌اندازی می‌شود یک حالت کشویی افقی جدید است که به کاربر اجازه‌ی حرکت به جلو و عقب در ویدئوهایی را می‌دهد که در حال تماشای آن‌ها است. حرکت جارویی به جلو فرد را به ویدئوی توصیه شده‌ی بعدی می‌برد، در حالیکه حرکت جارویی رو به عقب، کاربران را به آخرین ویدئوی تماشا شده. یوتوب می‌گوید، علاوه بر این‌ها پخش ویدئو از جایی که قطع شده هم امکان‌پذیر می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

به گزارش فارس، کشور ایسلند با امتیاز ۸.۹۸ در جایگاه اول شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) در جهان و ایران با امتیاز ۵.۵۸ در جایگاه ۸۱ جهان قرار گرفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

به گزارش ایسنا، در عصر ارتباطات می‌توان از طریق تکنولوژی و فناوری‌های نوین با بلایای طبیعی و خطاهای انسانی مانند آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها مقابله کرد. در این راستا قرار است با اجرای پروژه‌ای، کل مسیر جاده جنگل گلستان فیبرنوری کشیده و از دانش اینترنت اشیاء و تصاویر ماهواره‌ای استفاده شود.
محیط زیست میراثی است که از گذشتگان به ما رسیده و اکنون بر اثر رفتارهای بشر در استفاده از آب، برخورد با گونه‌های مختلف حیوانی و کاهش پوشش جنگلی دچار مشکل شده است. منابع ژنتیکی هم از منابع گرانبهایی است که دستیابی به دانش‌های نوین هم ارزش بیش‌تر آن را بیش از پیش نشان داده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حسن جوادی صادق با اشاره به این که در برخی از استان‌ها تعداد ساختمان‌های بدون پلاک ثبتی به ۱۰۰ درصد می رسد، گفت: در حال حاضر ۵۵ میلیون نشانی در کشور ثبت شده اما بیشتر از ۵۰ درصد ساختمان های کشور پلاک ندارند و این مشکلی است که در استاندارد سازی نشانی در پروژه GNAF با آن روبرو هستیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

مدیرعامل شرکت آسیاتک معتقد است تحول در مدل همکاری مخابرات و شرکت‌های FCP، نتیجه تغییرات ساختاری در کارنامه یک سال گذشته مخابرات ایران است.
به گزارش مهر، توجه به شرایط اقتصادی حاکم و بررسی کسب و کارهای فعال در بازار شرکت‌های FCP و تغییر ذائقه مردم به استفاده از اینترنت پرسرعت با قابلیت جابه‌جایی (پرتابل)، به یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی صنعت تبدیل شده و چالش‌های فراوانی را برای شرکت‌های دارنده پروانه اینترنت ثابت فراهم آورده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

«با دستگاه‌های اجرایی که خارج از دستورات شیوه‌نامه کارگروه کاهش موانع کسب‌وکارهای مجازی اقدام به شکایت از فعالان این حوزه کنند براساس قانون برخورد خواهد شد.»
لعیا جنیدی در پاسخ به این سوال پیوست که اگر سازمان یا نهاد دولتی بدون توجه به شیوه‌نامه کارگروه اقدام به شکایت علیه کسب‌وکارها مجازی در دادستانی‌ها کند، این کارگروه چه روش برخوردی را پیش خواهد گرفت گفت: «چند الزام طبیعی در این شیوه‌نامه وجود دارد. اول از همه اگر کسی مصوبه هیات وزیران را که چنین الزامی را ایجاد کرده رعایت نکند،‌ یعنی بخشی از مقررات را نادیده گرفته و این خودش موجب تعقیب انتظامی خواهد شد؛ یعنی این کار به عنوان یک تخلف اداری قابل اعلام است و برای آن مجازات تعیین می‌شود.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ دي

به گزارش پیوست، ۲ نماینده مجلس عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کمیته فیلترینگ) به صورت مکتوب از علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کردند تا تشکیل نشدن جلسات این کمیته را پیگیری کند.
محمد کاظمی، نماینده مجلس و عضو کمیته فیلترینگ، در گفت‌وگو با پیوست ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری جلسات کمیته فیلترینگ یک‌بار هم برگزار نشده گفت: «از ابتدای مجلس دهم جلساتی در کمیته فیلترینگ برگزار شد و همیشه دادستان کل برای حضور ما در جلسات به صورت مکتوب دعوت‌نامه ارسال می‌کرد؛ اما در این روزها برای تشکیل جلسات این کمیته به ما اطلاعی داده نشده است.» او با اشاره به خبرهایی در مورد برگزاری جلسات کمیته به صورت آنلاین افزود:‌ «اگر جلسات آنلاین برگزار می‌شود چرا به ما در مورد زمان برگزاری جلسه اطلاعی داده نمی‌شود؟ ما تاکنون ابلاغیه یا اخطاریه برای مطلع شدن از جلسات دریافت نکردیم.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ دي

به گزارش پیوست، ۵ شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت برای ارائه درگاه پرداخت خود از طریق سامانه نماد اعتماد (اینماد) با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند.
«سداد» به عنوان شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت بانک ملی نیز پیشتر با همکاری با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی امکان دریافت درگاه پرداخت الکترونیکی از طریق سامانه اینماد را برای کسب و کارهای نوپا فراهم کرده بود. سایر شرکت‌های PSP نیز برای ارائه سرویس‌های خود از طریق پنل کاربری نماد اعتماد الکترونیکی با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وارد مذاکره شده‌اند. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی این پروژه را در اصل آغاز دستیابی به درگاه واحد برای شروع فعالیت یک کسب و کار اینترنتی می‌داند.

ادامه مطلب