ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: مردم از افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی شکایت دارند.
وی گفت: با آغاز مدیریت هزینه‌ها در اپراتورها، از هفته گذشته اصلاح قیمت‌ها آغاز شد. فعلا با همان قیمت‌ها، ۱۰ درصد حجم بیشتر اضافه شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

به گزارش ایلنا، شبنم یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه بخش خصوصی همیشه در توسعه صنعت فضایی همراه ما بوده است گفت: چون در یک دهه گذشته سیاست کلان کشور به سمت توسعه فناوری فضایی بوده است سطح همکاری‌ها با بخش خصوصی بیشتر در لایه‌های پایینی تولید فناوری و تولید زیرسیستم‌ها و ایجاد سیستم‌های کلی ماهواره بوده است.
وی افزود: به‌موازات این همکاری‌ها مدتی است که در بحث کاربردها در حوزه سنجشی و در حوزه مخابراتی بخش خصوصی هرچند نسبتاً کم تعداد فعال‌شده است. با این‌ حال استفاده از خدمات آن‌ها در سراسر کشور فراگیر نبوده و یا از مشتری‌های دولتی فراتر نرفته‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه هوا و فضا باید اطلاعات را آزاد می‌کردیم که این کار انجام شده و نگاه انحصارآلودی در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدجواد جهرمی، در نشست خبری به منظور تشریح دستاوردهای بخش فضایی کشور در پژوهشگاه فضایی ایران در پاسخ به سوال ایستنا مبنی بر رفع نگاه امنیتی و حاکمیتی از فضا برای ورود سرمایه خصوصی به این بخش افزود: قبلا ارسال ماهواره موضوعی حاکمیتی دیده می‌شد که این بخش را آزادسازی کردیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

به گزارش تسنیم، هم‌زمان با فعالیت دانشمندان کشور در بخش فضایی و آماده شدن ماهواره‌های پیام و دوستی برای پرتاب به مدار، زمینه‌ای برای بررسی برنامه‌های مالی اختصاص یافته به بخش فضا فراهم شد که در این گزارش به آن پرداختیم.
بر اساس پیش‌بینی سال مالی ۹۸، دولت بودجه سه هزار و ۷۶۳ میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومانی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به انضمام تمامی شرکت‌های تابعه آن در نظر گرفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

به گزارش پیوست، اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرده است با اجرایی شدن طرح نهادینه کردن خدمات پس از فروش در صنف رایانه و ارائه گارانتی با اصالت، تعداد شرکت‌‎های مورد تایید در این زمینه به ۷۰ شرکت رسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه هیأت امنای ۱۸ دی ماه گفت: در ابتدای هر کار و برنامه، ابتدا بررسی و نظر پژوهشگاه گرفته شده و بعد کار آغاز شده است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه هیات امنای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات، نمایندگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه و اعضای هیات امنا تشکیل شد که محمد خوانساری رییس پژوهشگاه در ابتدا گزارشی از اقدامات، مأموریتها و فعالیت های این نهاد پژوهشی ارایه کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

پس از اینکه اپل پذیرفت باتری‌های آیفون بعد از مدتی کار کردن باعث کاهش عملکرد گوشی می‌شوند، با عذرخواهی از کاربران، طرحی را برای جایگزین کردن باتری اجرا کرد که بر اساس آن از سال ۲۰۱۸ به جای هزینه‌ی تعویض ۷۹ دلاری باتری‌، کاربران با پرداخت تنها ۲۹ دلار، باتری آیفون خود را تعویض می‌کردند. با وجود اینکه این برنامه مسئول بخشی از کاهش درامد غیر منتظره‌ی این شرکت در فصل تعطیلات بود، اپل تعداد کاربرانی را که از این برنامه سود بردند را اعلام نکرد، اما گزارش جدیدی تعداد دقیق آن را نشان می‌دهد: ۱۱ میلیون.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۸ دي

سامسونگ پس از راه‌اندازی جهانی سری‌های Galaxy M ارزان قیمت خود، آنان را در هندوستان عرضه می‌کند. Asim Warsi، معاون ارشد تجارت گوشی هوشمند سامسونگ در هند به رویترز گفت تا اواخر ژانویه و از طریق آمازون هند و وب‌سایت این شرکت، سه گوشی در هند عرضه می‌شوند و هدف آن‌ها دو برابر کردن فروش‌های آنلاین شرکت است.

ادامه مطلب