ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

به گزارش پیوست، تاکسیرانی برای شناسایی و کنترل تاکسی‌ها در سامانه‌های تاکسیرانی سیستم هوشمند RFID را به صورت پایلوت در ۶ سامانه و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تاکسی پایتخت اجرا کرد. آن طور که رئیس سازمان تاکسیرانی اعلام می‌کند در صورت تکمیل و اجرایی شدن این طرح به شکل فراگیر، بین ۶ تا ۷ هزار تاکسی مشمول آن خواهند شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

به گزارش پیوست، شورای نگهبان با کلیات احراز هویت الکترونیکی به منظور برگزاری انتخابات الکترونیکی موافقت کرد.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور، امیرشجاعان، با اعلام این خبر در گفت‌و‌گو با پیوست گفت: «طرح‌هایمان را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی بازنگری کردیم. چند ماهی است که به صورت مرتب با شورای نگهبان جلسه داریم و این جلسات برای بررسی طرح در این زمینه همچنان ادامه دارد.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

به گزارش پیوست، در یک ماه اخیر انتقادها و واکنش‌های مختلفی در مورد برگزاری جلسات آنلاین کمیته فیلترینگ (کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه) از سوی وزارت ارتباطات و همچنین دو نماینده مجلس به عنوان عضو ناظر در این کمیته منتشر شده است. در اکثر این انتقاد‌ها یک جمله واحد وجود دارد و آن اینکه این جلسات غیر قانونی است و از برخی اعضای کمیته برای حضور در این جلسات دعوت هم نشده است.
اما جواد جاوید‌نیا، دبیر کمیته فیلترینگ و سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور در گفت‌وگو با پیوست تاکید می‌کند که نه تنها این جلسات براساس مصوبات قانونی داخلی کمیته به شکل آنلاین برگزار می‌شود؛ بلکه برخی از اعضا در پاسخ به دعوت دادستانی برای حضور در جلسات آنلاین هیچ پاسخی نمی‌دهند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

پس از اولین آزمایش این به‌روزرسانی در G Suite با طراحی جدید آن برای Google Drive در سال قبل، گوگل اعلام کرد پس از مدتی طولانی ارائه‌ی Material Design را برای Docs ،Sheets ،Slides و Sites آغاز کرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

اپل از قاب باتری هوشمندی رونمایی کرد که برای خط تولید آیفون ۲۰۱۸ آن، شامل آیفون‌های XS ،XS Max و XR طراحی شده است.
این قاب‌ها که در دو رنگ سیاه و سفید هستند با قیمت ۱۲۹ دلار عرضه می‌شوند و برای افزودن عمر باتری بیشتر به آیفون طراحی شده‌اند. این قاب از نظر طراحی شبیه به نمونه ی قبلی است که اپل برای آیفون 7 عرضه کرده بود. در قاب جدید برای گنجاندن پک باتری برامدگی در پشت آن وجود دارد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

توئیتر ماه گذشته گاه شمار زمانی معکوس را به iOS آورد، و حالا این قابلیت اختیاری برای کاربران اندروید در به‌روزرسانی جدید در دسترس است. این انتخابی دلپذیر است که برخی ترازمندی‌ها را به فید توئیتر برمی‌گرداند. توئیتر چهار سال پیش به سمت ارائه‌ی محتوای مبتنی بر الگوریتم روی آورد، در آن زمان شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک و اینستاگرم در حال آزمایش چگونگی ارائه‌ی بهترین نمایش فیدها به کاربران بودند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

به گزارش مهر، سیدابوالحسن فیروزآبادی در یک برنامه تلویزیونی درمورد آخرین وضعیت فعالیت پیام‌رسان‌های هاتگرام و تلگرام طلایی در کشور گفت: هاتگرام و تلگرام طلایی حرکت استقلالی خود را از تلگرام، شروع کردند و قرار ما این بود که زودتر از این‌ها، مستقل شوند. البته نقشه راه این پیام‌رسان‌ها نشان می‌دهد که روند سرعت خوبی برای استقلال از شبکه خارجی تلگرام دارند اما ما تاکنون از این روند راضی نبودیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ دي

به گزارش مهر، جلسه ماهانه کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران با حضور تشکل‌های حوزه فاوا و نمایندگان وزارت ارتباطات و وزارت صمت، جهت پیگیری مشکلات فعالان صنعت فناوری اطلاعات کشور برگزار شد.
در این جلسه وضعیت صنعت ICT کشور با توجه به تحریم‌ها، موانع صادرات فاوا، تغییرات شرایط اعطای تسهیلات فاوا در سال ۹۸ و چند و چون بودجه سال آتی کشور خصوصا در حوزه فناوری اطلاعات، با حضور علی میرنژاد مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت، حمیدرضا احمدیان مدیرکل دفتر نوآوری وزارت ارتباطات و نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه‌های حوزه فاوا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ادامه مطلب