موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

پس از گذشته سال‌ها بدون به‌روزرسانی، اواخر سال گذشته شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه جانشین iPad mini 4 در حال توسعه است، و حالا گزارش جدیدی تعیین تاریخ انتشار برای این تبلت کوچک و نسخه‌ی جدیدی از iPad پایین‌رده را نشان می‌دهد: نیمه‌ی اول ۲۰۱۹.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

دکمه‌ی برگشت اندروید ممکن است به طور کامل عوض شود و با حالت لمسی اشاره‌ای در سمت چپ دکمه‌ی «Home» جایگزین شود. توسعه‌دهندگان XDA با بررسی بر روی یک سری از دکمه‌های پیشین، برملا شده از نسل آینده‌ی اندروید با نام Q، همین طور با بررسی جدید نشان دادند این احتمال وجود دارد دکمه‌ی برگشت حذف شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

در طول آخر هفته، گوگل مقاله‌‌ای را در کنفرانس امنیت مونیخ ارائه داد و در آن چگونگی مبارزه با اطلاعات نادرست در سراسر سرویس‌های بزرگش را توضیح داد. منظور گوگل از سرویس‌های بزرگ همان جستجوی گوگل، اخبار، یوتوب، همچنین پلتفرم‌های تبلیغاتی هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

روز پنج‌شنبه، نتفلیکس درآمد سه ماهه‌ی چهارم خود را کمی پایین‌تر از تخمین‌های وال‌استریت پیش‌بینی کرد، حتی پس از ثبت رکوردی در زمینه‌ی مشترکین جدید، سهام بزرگ‌ترین سرویس استریم جهان در ساعات پس از بورس، ۴ درصد افت کرد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

کورتانا ممکن است همچنان محبوب‌ترین دستیار صوتی نباشد، اما Satya Nadella با این موضوع مشکلی ندارد. هفته‌ی جاری، مدیرعامل مایکروسافت به رسانه‌ها گفت استراتژی این شرکت توسعه‌ی دستیار صدایشان و رسیدن به هزینه‌های رقبایی چون دستیارهای صوتی گوگل، سیری، یا الکسا نیست و به جای آن ترجیح می‌دهد با این رقبا برای تجهیز دستگاه‌های موجود به کورتانا همکاری کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در دیدار «نعیم ثجیل یسر» وزیر ارتباطات عراق با اشاره به دستاوردهای فضایی و ماهواره‌های سنجشی، این دستاوردها را زمینه مناسبی برای همکاری مشترک با عراق عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

به گزارش مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهرداد ویسی گفت: رگولاتوری در راستای اجرای مصوبات ۲۰۴ و ۲۵۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اولین پروانه ارائه خدمات مرکز تماس با تسهیلات ویژه و به صورت رایگان به یک موسسه اعطا شده است. این موسسه با یک مرکز اصلی و بیش از ۶۰ میز پاسخگوئی، زمینه اشتغال معلولان در کشور را فراهم کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به استقرار شرکت‌های فضاپایه در این پارک خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها از بیمه و مالیات معاف هستند و همه امکانات مورد نیاز از جمله مشاوره‌های لازم در اختیارشان قرار داده می‌شود تا ظرف سه سال بتوانند درآمدزا شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه موضوع پیامک‌های تبلیغاتی بحث تازه‌ای نیست و با توجه به اینکه افراد و شرکت‌های کوچک راهکارهای مناسب و ارزان قیمتی برای تبلیغات در اختیار ندارند به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی روی می‌آورند که باعث مزاحمت برای مردم شده است، افزود: پیش از این افراد و شرکت‌ها با ایجاد سامانه‌هایی اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به مردم می‌کردند که ما با ایجاد سامانه ستاره ۸۰۰ مربع با درخواست مردم اقدام به مسدود کردن آن سامانه‌ها کردیم.

ادامه مطلب