موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

سامسونگ رویداد Unpacked بعدی‌اش را ماه آینده برگزار می‌کند، انتظار می‌رود در این رویداد سامسونگ نسخه‌ی کاملا کاربردی موبایل تاشوی خود را به همراه نسل بعدی خط تولید Galaxy، با نام Galaxy S10 نمایش دهد. تصویر لو رفته‌ی جدید از Evan Blass سه نسخه‌ی این موبایل را نشان می‌دهد که شامل S10E ،S10 و S10 Plus هستند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا، مدرسه‌ای با جدیدترین علم روز دنیا تاسیس می‌کند. دانشگاه ویرجینا اعلام کرد ۱۲۰ میلیون دلار هدیه‌ی خصوصی دریافت کرده تا آن را وقف مدرسه‌ای جدید در حوزه‌ی علوم داده کند. این هدیه بزرگ‌ترین کمک مالی در تاریخ دانشگاه است و دوازدهمین مدرسه را در این دانشگاه ایجاد می‌کند. این سرمایه توسط Quantitative Foundation اهدا شده که مقر اصلی آن در شهر زادگاه دانشگاه ویرجینیا، شارلوتسویل است.
Jaffray Woodriff، بنیانگذار و مدیرعامل مدیریت سرمایه‌گذاری کمی (QIM)، معتمد و امین این بنیاد است و همسر وی Merrill مدیر آن است. QIM یکی از رهبران این صندوق در تجارت کمی است، و بلومبرگ قبلا گزارش کرده بود این صندوق شاهد ۵۵ درصد بازگشت سرمایه‌گذاری در چند ماه اول ۲۰۱۷ بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

به گزارش ایبِنا، ابراهیم درستی در حاشیه نشست هیات رییسه اتاق اصناف با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تنظیم بازار تلفن همراه گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته و وعده مسئولان قرار شد تا موبایل‌های وارداتی توقیف شده نهایتا تا هفته‌ آینده یا اواخر هفته‌ جاری در بازار عرضه شوند که تعدادشان به حدود ۶۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی شاپرک، پس از موفقیت‌های چشم‌گیری که شبکه پرداخت الکترونیک کشور در شناسایی و انسداد درگاه‌های پرداخت الکترونیک غیرمجاز و متخلف به دست آورد، همان‌گونه که اعلام‌شده بود اعمال نظارت دقیق‌تر و شدیدتر بر رفتار پذیرندگان دستگاه‌های کارت‌خوان نیز در دستور کار شاپرک و شرکت‌های پرداخت الکترونیک قرار گرفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

به گزارش پیوست، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ۳ برنامه مشخص این سازمان برای کنترل پیامک‌های مزاحم خبر می‌دهد.
حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس رگولاتوری در گفتگو با پیوست ضمن اعلام این خبر گفت:‌« پیرو دستور مشخص وزیر ارتباطات و همینطور درخواست امروز رئیس جمهوری برای برخورد با پیامک‌های مزاحم، با دفاتر خدمات ارتباطی همکار با اپراتورهای تلفن‌همراه که بدون ضابطه سیم‌کارت‌هایی را در اختیار افرادی می‌گذرارند برخورد خواهد شد.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ بهمن

احتمال کناره‌گیری محمدمهدی عطوفی، از مدیرعاملی رایتل سومین اپراتور سراسری تلفن همراه کشور قوت گرفت.
به گزارش پیوست شنیده می‌شود به دنبال جلسه دو هفته پیش عطوفی مدیرعامل رایتل با محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل جدید شستا تنها سهام‌دار عمده این اپراتور که در خصوص بررسی مشکلات رایتل برگزار شده بود، به دلیل عدم تعیین تکلیف وضعیت مدیریتی رایتل و نامشخص بودن نحوه تداوم یا پیاده‌سازی مدیریت پیمانی، احتمال استعفا او قوت گرفته است. پس از جدایی سال گذشته صدری از رایتل و پیوستن او به شرکت مخابرات ایران عطوفی به عنوان مدیر عامل اپراتور سوم تلفن همراه انتخاب شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن

۸۰ درصد دفاتر تاکسی‌های اینترنتی که با شکایت شهرداری‌ها پلمب شده بودند با ابلاغیه اخیر دادستانی کل کشور به دادستانی‌های مراکز استان‌ها مبنی بر ممنوعیت برخورد با تاکسی‌های اینترنتی، فک پلمب شدند.
رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی با اعلام این خبر به پبوست گفت: «بعد از پیگری‌های انجام شده از سوی اتحادیه حالا مشخص شده که مشکل ۸۰ درصد دفاتر تاکسی‌های اینترنتی سراسر کشور که با شکایت شهرداری‌ها پلمب شده بودند، حل شده است.» به گفته او ۲۰ درصد باقیمانده از این دفاتر همچنان پلمب باقی مانده‌اند که اتحادیه در حال پیگیری برای حل مشکل آنها است.

ادامه مطلب