ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی گفت: در این دستورالعمل شرایط متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت پروانه، ضوابط اعمال مقررات و رسیدگی به تخلفات، نظارت و ارزیابی عملکرد و نحوه رتبه‌بندی دفاتر مشخص شده است و تمامی دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان باید شرایط و تعهدات درج شده در پروانه، مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و آئین‌نامه‌های مربوط به آن و همچنین متن قرارداد و تفاهم‌نامه‌های انجام شده با دستگاه‌های خدمات‌دهنده را، رعایت و اجرا کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

برمبنای گزارش سالیانه پایش جامعه اطلاعاتی، ایران، سریلانکا، بوتان و میانمار به عنوان کشورهای دارای مقرون به صرفه‌ترین نرخ خدمات موبایل باندپهن اعلام شده‌اند.
به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، براساس گزارش سالیانه پایش جامعه اطلاعاتی که همزمان با شانزدهمین سمپوزیوم جهانی نشانگرهای مخابراتی (WTIS-۲۰۱۸) رونمایی شد، ضریب نفوذ جهانی اینترنت در پایان سال ۲۰۱۸ حدود ۵۱ درصد، معادل ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان است؛ این ضریب در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد (نزدیک به وضعیت اشباع)، در کشورهای در حال توسعه ۴۵ درصد و در سایر کشورهای کمتر توسعه یافته ۲۰ درصد است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

همانطور که eBay تحت فشارهای روزافزونی از جانب سهامداران فعالی چون Elliot Management و Starboard قرار دارد تا تجارتش را اصلاح کند و از طریق نوآوری در مدیریت و بازبینی در بخش‌هایی چون StubHub و طبقه‌بندی‌ها تبدیل به یک واحد فناوری بسیار پیشرفته شود، این پلتفرم تجارت الکترونیک نتایج سه ماهه‌ی چهارم خود را ارائه داد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

گوگل در حال راه‌اندازی رابط کاربری جدیدی برای جیمیل بر روی گوشی‌های موبایل است. بر اساس بیانیه‌ای که توسط این شرکت منتشر شده، این حرکت همگام با ماموریت بزرگ‌تر شرکت است تا برنامه‌های G Suite را در یک دسته محصولات قرار دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

بر اساس اسنادی به دست آمده توسط CoinDesk، صرافی تبدیل ارز رمزنگاری کانادایی به نام QuadrigaCX، مبلغ ۱۹۰ میلیون دلار به کاربرانش بدهکار است و امکان دسترسی به بخش اعظم سرمایه‌اش را ندارد.
جنیفر رابرتسون، بنیانگذار این صرافی در شهادتش در تاریخ ۳۱ ژانویه در دادگاه نوا اسکاتیا گفت این صرافی حدود ۲۵۰ میلیون دلار کانادا (۱۹۰ میلیون دلار امریکا) ارز رمزنگاری به مشتریان خود بدهکار است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش پیوست، مدیرکل بخش خدمات ارزش‌افزوده همراه اول اعلام کرد که از ابتدای بهمن ماه سال جاری، روش تسهیم درآمد حاصل از سرویس‌های ارزش‌افزوده این اپراتور با هدف تشویق اپلیکیشن‌های پرکاربرد به حضور در این بازار، با تغییراتی همراه شده است.
ابوذر مهرمنش با اشاره به اینکه پیش از این، مدل تسهیم درآمد سرویس‌های ارزش‌افزوده در این اپراتور بین تجمیع‌کننده‌ها، تولیدکننده‌های محتوا و خود اپراتور به صورت ۷۰ به۳۰ بوده، گفت: «در مدل قبلی تسهیم درآمد، ۷۰ درصد درآمد حاصل از خدمات ارزش‌افزوده به تجمیع‌کننده‌ها و تولیدکننده‌های محتوا و ۳۰ درصد باقی‌مانده به اپراتور همراه تعلق می‌گرفت؛ اما حالا این درصد متغیر شده است.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش ایسنا، پس از کاهش قیمت اینترنت در شبکه ملی اطلاعات و تفکیک اینترنت داخل از بین‌الملل، با اعلام آخرین تعرفه‌های اینترنتی، قیمت هر گیگابایت اینترنت ثابت به کمتر از ۱۰۰۰ تومان هم رسیده است.
کاهش قیمت اینترنت همواره از مطالباتی بوده که مورد توجه کاربران است و البته در هر برهه‌ای از زمان، این مطالبه مورد توجه قرار گرفته و اقداماتی نیز از طرف سازمان‌های متبوعه وزارت ارتباطات برای کاهش قیمت انجام شده که نتیجه‌هایی را نیز در پی داشته است. همان‌طور که طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶، شاهد کاهش ۶۰ درصدی در قیمت اینترنت بودیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش ایسنا، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته، دهه‌ی ۱۳۸۰ را دهه اوج شکوفایی کشور در حوزه فضایی دانست و گفت: در دهه ۹۰ که به فناوری‌های فضایی دسترسی پیدا کردیم، تلاش شد تا به سمت ساخت و پرتاب ماهواره‌هایی برویم که بتوانیم از داده‌های آن استفاده کنیم؛ از این رو به سمت عملیاتی کردن فناوری‌های این حوزه حرکت شده است و در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ شاهد خروجی‌های این اقدامات خواهیم بود.

ادامه مطلب