ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش مهر، معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه اوج مصرف اینترنت از طریق شبکه ملی اطلاعات به هزار گیگابیت رسید، گفت: در ابتدای امسال میزان مصرف اینترنت در شبکه ملی ۳۰۰ گیگ بود.
حمید فتاحی با اشاره به روند پرسرعت رو به رشد استفاده از ترافیک داخلی از طریق شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: اوج مصرف کاربران در شبکه ملی اطلاعات به هزار گیگابیت رسید که این عدد در ابتدای امسال کمتر از ۳۰۰ گیگ بود و این موضوع نشان می‌دهد که طی سال گذشته مصرف استفاده از سایت‌های داخلی بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

با دستور وزیر ارتباطات و به منظور حمایت از کسب‌وکارهای فضاپایه، کارگروه فناوری‌های فضایی و خدمات فضاپایه برای بررسی درخواست‌ها و دریافت وام وجوه اداره شده تشکیل شد.
کارگروه تخصصی «فناوری‌های فضایی و خدمات فضاپایه» به عنوان پنجمین کارگروه به منظور حمایت از کسب‌وکارهای فضاپایه و اجرای برنامه‌های جدید سازمان فضایی با دستور و حمایت وزیر ارتباطات ایجاد شد.
ترکیب اعضای این کارگروه در جلسه‌ کارگروه وجوه اداره شده مشخص و تصویب شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

یک مقام مسئول در نظام بانکی، با اشاره به طراحی مدل جدیدی از کسب‌وکار برای پیشبرد اهداف فناوری بلاک‌چین، از تأسیس آزمایشگاه بلاک‌چین و ارز دیجیتال برای اولین‌بار در کشور خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، عضو هیات مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه مردم باید اظهارنامه‌‎های مالیاتی را در کافی‌‎نت‌‎های دارای مجوز اتحادیه فناوران ثبت کنند، گفت: در فصل اظهارنامه مالیاتی افرادی سودجو با اجاره مکان‎‌هایی غیرمجازاقدام به ثبت اظهارنامه مالیاتی می‌‎کنند که این امر نه تنها موجب دردسر متقاضیان ثبت اظهارنامه مالیاتی می‌‎شود، بلکه درآمد کافی‌‎نت‌‎های مجاز را نیز کاهش می‎‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه فروش تلفن ثابت و دیگر سرویس‌های شرکت مخابرات برای تمام مشتریان در سراسر کشور با قیمت‌های مصوب و مورد تائید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود، اظهار داشت: در صورت تخطی از مصوبات ابلاغی، با خاطیان احتمالی به‌شدت برخورد می‌شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، سیدمجید صدری بابیان اینکه مشتری مداری مهم‌ترین اصل مورد توجه شرکت مخابرات است، افزود: در صورت وجود هرگونه موردی مغایر با مصوبات اعلامی در هر منطقه‌ای از کشور، سامانه جامع رسیدگی به شکایات مشتریان ۲۰۲۱ آماده دریافت شکایات و انتقادهای تمام مشتریان است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، هم‌زمان با صدور حکم محکومیت مدیر مسئول سایت معروف «ورزش ۳» به دلیل آنچه پخش و انتشار آثار و ویدیوهای ورزشی شبکه‌های صداوسیما بدون مجوز قانونی، سازمان لیگ فوتبال ایران تاکید کرد انتشار محتوای صوتی و تصویری از مسابقات لیگ برتر از جمله پخش زنده مسابقات، بازپخش مسابقات و خلاصه مسابقات از رسانه‌های دیداری و شنیداری ممنوع است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افتتاح پارک توسعه اقتصاد دیجیتال صبح امروز ( دوشنبه) وارد مشهد شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

کوالکام روز چهارشنبه گزارش درآمدی سه ماهه‌اش را منتشر کرد که بهتر از تخمین‌های وال استریت بود. این شرکت اعلام کرد در زمینه‌ی مجوزدهی موقت مذاکراتی با هواوی داشته است و به قرارداد خوبی رسیده است و اینکه پیش‌بینی می‌کند درآمد آن با گمان‌های تحلیلگران مطابقت داشته باشد.
با اعلام این خبر، سهام کوالکام، بزرگ‌ترین تامین کننده‌ی تراشه‌های تلفن موبایل جهان، حدود ۲.۶ درصد رشد داشت و در معاملات پس از ساعات بورس به ۵۱.۴۷ دلار رسید.

ادامه مطلب