ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ آبان

به گزارش مهر، مرتضی براری در صفحه‌ی اینستاگرم خود با بیان اینکه ایستگاه‌های زمینی، دروازه‌ی ارتباط با ماهواره‌ها و دریافت خدمات از آن‌ها هستند، گفت: بازار جهانی تجهیزات و ایستگاه‌های زمینی در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است. این بازار با گسترش ماهواره‌های ناوبری و نسل جدید منظومه‌های ماهواره‌ای در بخش‌های حرفه‌ای و خانگی، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ آبان

به گزارش مهر، شبنم یزدانی دستیار رئیس سازمان فضایی ایران در امور توسعه‌ی کسب‌وکارهای فضاپایه در اینستاگرم نوشت: استفاده از تصاویر ماهواره‌ای تاثیر مهمی در اکتشافات معدن به ویژه شناسایی اولیه و مشخص کردن نواحی با پتانسیل دارد.
وی ادامه داد: با این‌ حال باید شفاف کرد که سنجش از دور نمی‌تواند جایگزین تست مستقیم زمینی و آزمایشگاهی شود. کاملا بر عکس، ترکیب داده از منابع مختلف زمینی، هوایی و فضایی برای شناسایی و کشف یک معدن خصوصا زیرسطحی لازم است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ آبان

به گزارش مهر، سامانه‌ی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات این حق را برای مردم ایجاد کرده که از هر موسسه عمومی و خصوصی ارائه‌دهنده‌ی خدمات عمومی (موسسات مشمول بند چ، ح و خ ماده‌ی ۱ آیین‌نامه‌ی اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات) درخواست اطلاعات کرده و پاسخ مد نظر را دریافت کنند. این اطلاعات درخواستی به صورت آنلاین در این سامانه منتشر خواهد شد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ آبان

موزیلا، فایرفاکس 63 را با Enhanced Tracking Protection منتشر کرد، قابلیتی که برای افزایش حریم خصوصی آنلاین افراد، trackerهای شخص ثالث را مسدود می‌کند. مدتی است موزیلا بر روی داده و حریم خصوصی متمرکز شده، به عنوان مثال، نرم‌افزار مسدود کردن ردیابی تبلیغات فایرفاکس به طور پیش‌فرض و مشارکت با Proton VPN برای فروش اشتراک‌ها به گروه کوچکی از کاربران فایرفاکس را می‌توان نام برد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ آبان

مدیران اجرایی آمازون و سازنده‌ی سرور، Super Micro خواستار تکذیب گزارش منتشر شده‌ی اوایل ماه جاری بلومبرگ شدند. بلومبرگ ادعا کرده بود این تراشه‌ها قادر به انطباق با شبکه‌های کامپیوتری حدود ۳۰ شرکت هستند که شامل آمازون هم می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ آبان

Linus Torvalds، مهندس نرم‌افزار و خالق کرنل لینوکس، پس از یک ماه دوری، مجددا برای نظارت بر پروژ‌ه‌ی منبع باز لینوکس بازگشت. Torvalds که به خاطر بی‌ادبی و رفتار خشونت‌آمیز نسبت به دیگران شهرت دارد، در آن زمان گفته بود قصد برطرف کردن این اعمال را دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ آبان

به گزارش ایبِنا، در جلسه‌ی شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور، وظایف اجرایی شورای عالی انفورماتیک که بر اساس مصوبه‌ی جلسه‌ی بیست و هشتم شورای عالی فضای مجازی منحل شده بود، تعیین تکلیف شد.

ادامه مطلب