امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

به گزارش مهر، به نقل از مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای، اخیرا یک ‫آسیب‌پذیری بحرانی به شماره‌ی CVE-۲۰۱۸-۱۰۹۳۳‬ در ‫libssh شناسایی شده که حاکی از عملکرد نادرست احراز هویت نرم‌افزاری در سمت سرور است.
Libssh مجموعه کد مورد استفاده در بسیاری از محصولات برای امنیت و احراز هویت در انتقال فایل و اجرای برنامه از راه دور است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

به گزارش مهر، به نقل از مرکز افتای ریاست جمهوری، حدودا دو سال پس از اینکه بات‌نت اینترنت اشیاء (IoT) میرای (Mirai)، اینترنت بخش زیادی از شرق آمریکا و مناطقی از اروپا را تحت تاثیر قرار داد، پژوهشگران Netscout دریافتند که مناطق و رویکردهای مورد هدف بات‌نت‌ها به طور قابل توجهی گسترش یافته است.
طبق گفته‌ی Matt Bing، تحلیلگر امنیتی در Netscout، پژوهشگران با قرار دادن هانی‌پات‌ها در سراسر آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا، نزدیک به ۲۰۰ هزار حمله‌ی جستجوی فراگیر یا brute-force را از روز اول سپتامبر تا روز ۳۰ این ماه مشاهده کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

به گزارش مهر، در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه‌ی سرمایه‌های انسانی، سازمان فضایی ایران جذب و پذیرش دانش آموختگان برتر از دانشگاه های معتبر دولتی مشمول وظیفه را در دستور کار قرار داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

به گزارش مهر، آزمایشگاه ارزیابی خدمات وب با اولویت قراردادن ارزیابی خدمات تحت وب بومی و با تمرکز بر طرح جویشگر ملی، از سال ۱۳۹۴ با عنوان «وب آزما» آغاز به کار کرد.
مرکز تحقیقات مخابرات ایران خدمات، فعالیت‌ها و دستاوردهای مهمی را که در طول دو سال و نیم فعالیت این آزمایشگاه انجام و حاصل شده، تشریح کرد.
۸ فعالیت مهم درباره‌ی آزمایشگاه وب آزما به شرح زیر است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان

به گزارش مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی در بازدید از بالن مخابراتی اربعین حسینی در مرز مهران گفت: بالن مخابراتی - اینترنتی، الگوی موفقی از تعامل سازنده‌ی پژوهشگاه فضایی ایران، شرکت‌های دانش بنیان و اپراتورهای بخش خصوصی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای رفع کمبود گوشی تلفن همراه در کشور قرار بود گوشی‌های توقیفی رفع مشکل و به بازار عرضه شوند که تاکنون این کار عملیاتی نشده است.
به گزارش ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» در حاشیه‌ی جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا درباره‌ی رفع مشکل کمبود گوشی تلفن همراه در کشور افزود: همچنان با کمبود گوشی موبایل در بازار مواجه هستیم و برای رفع این مشکل باید مصوبات اجرایی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان

به گزارش ایلنا، محمد جوادآذری جهرمی در گفتگو با برنامه‌ی رادیویی تهران من ورزشی که ماهیتی طنز داشت گفتگویی را انجام داد. وی درباره‌ی اینکه در طول هفته‌ی ورزش یا نرمش می‌کنند یا خیر اظهار داشت: ورزش کردن جزء فرصت‌ها نیست و در میان واجبات است و باید زمانی را به آن اختصاص داد. تقریبا روزی ۴۵ دقیقه سعی می‌کنم پیاده‌روی داشته باشم. شنبه‌ها هم به همراه معاونین در چمن فوتبال بازی می‌کنیم. بعضی اوقات استخر هم می‌رویم اما زیاد جدی آن را دنبال نمی‌کنم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان

به گزارش ایبنا، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار پیگیری اعلام ضوابط و تعیین تکلیف وضعیت ارزهای دیجیتال و پیگیری پروژه‌ی ایجاد رمز ارز ملی با اولویتی بالا توسط بانک مرکزی شد.
محمدرضا پورابراهیمی درباره‌ی تاکید مجلس برای استفاده از ارزهای دیجیتال و کمک این پدیده‌ی مالی به وضعیت اقتصادی کشور در زمان تحریم، اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس در زمینه‌ی ارز دیجیتال از بانک مرکزی مطالبه دارد و چند جلسه نیز در این زمینه برگزار شده و همواره در جلسات مشترک درباره‌ی آن صحبت شده است.

ادامه مطلب