ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

به گزارش پیوست، سرویس «سهامیاب» شبکه اجتماعی و اطلاع‌رسانی بازار بورس ایران بنا بر شکایت بانک پاسارگاد فیلتر شد. فاطمه جعفری، مدیرعامل سهامیاب، در گفتگو با پیوست ضمن اعلام این خبر در مورد جزئیات این فیلترینگ می‌گوید: «بانک پاسارگاد در شکایتی به دادگاه رسانه شعبه‌ی ۲ بازپرسی از ما به عنوان اینکه مجوز مطبوعات نداریم شکایتی مطرح و اعلام کرده که سهامیاب از طریق تشویش اذهان عمومی در حال تحریک سهامداران این بانک است. این درحالی است که اصل حوزه‌ی فعالیت ما ربطی به مطبوعات ندارد.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

به گزارش ایلنا، در این میان مسئولان کشور ما هم هر از چندگاهی از اهمیت و توسعه‌ی زیرساخت‌های مناسب برای ورود اینترنت اشیا به کشور خبر می‌دهند.
اما از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان تلاش‌های دولتمردان را کافی نمی‌دانند و معتقدند ایران برای پذیرایی از اینترنت اشیا بسیار عقب‌تر از کشورهای پیشرفته و درحال توسعه است.
محمدرضا تنومند کارشناس فناوری اینترنت اشیا در این‌ باره به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه زیرساخت‌های ما هنوز آمادگی استفاده از اینترنت اشیا را ندارد و شواهد حاکی از آن است که روند توسعه‌ی این زیرساخت‌ها بسیار کند پیش می‌رود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

به گزارش مهر، بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا هفتم آبان ماه جاری، ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع ارتباط شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، بر اساس این سرویس، در صورتی که مشتری اقدام به ثبت رویداد در شماره‌ی چک مورد نظر نماید، یک روز پیش از موعد سررسید چک این رویداد در قالب «اطلاع‌رسانی یادآوری موعد سررسید چک» به مشتری پیامک می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

به گزارش مهر، نظام مدیریت سبز با هدف استقرار نظام صرفه‌جویی و در جهت کاهش هزینه‌های جاری دولت و اعمال سیاست‌های مصرف بهینه‌ی منابع و حفاظت از منابع پایه و محیط زیست در کلیه‌ی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی، اجرا می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

به گزارش مهر به نقل از اتحادیه‌ی صنف فناوران تهران، سید مهدی میرمهدی از بیکاری حدود ۶۰۰ نفر در صنف فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: این وضعیت از هیچ ابرقدرتی تاثیر نگرفته بلکه نشان از خود تحریمی دارد و این خود تحریمی ریشه‌ی اقتصاد کشور را خشکانده و باعث بیکاری روزافزون جوانان این مرز و بوم شده است.
میرمهدی با انتقاد از کم‌کاری وزارت صنعت در همراهی با صنف رایانه افزود: تعداد بسیاری از واحدهای صنفی رایانه تعطیل شده‌اند و بخش اعظمی از سرمایه‌ی این صنف به کشورهای (ترکیه، کانادا و استرالیا) سرازیر شده است. در همین حال بسیاری از همکاران مشغول در این صنف بیکار شده‌اند و محل کسب‌وکارشان تبدیل به قهوه‌خانه و کافی‌شاپ شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

به گزارش ایلنا، سهراب آغ بیات مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیر ساخت خبر داد و گفت: از ۲۳ مهرماه تاکنون حدود ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دقیقه مکالمه بین دو کشور ایران و عراق انجام شده است، از این میزان ۱۴ میلیون و ۷۴۰ هزار دقیقه سهم مکالمه از ایران به عراق و ۶ میلیون و ۴۶۰ هزار دقیقه سهم مکالمه‌ی عراق به ایران بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

کوچک شدن اسنپچت در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ همچنان ادامه دارد، اما کسب‌وکار آن به طور مداوم در حال پیشرفت است. شمار کاربر فعال ماهانه‌ی اسنپچت دوباره کاهش یافت، این بار با ۱ درصد به ۱۸۶ میلیون کاربر رسید که کمتر از ۱۸۸ میلیون و نرخ رشد منفی ۱.۵ درصد در سه ماهه‌ی دوم بود. اگرچه، شمار کاربران آن هنوز هم ۵ درصد بالاتر از نرخ سالیانه است.
در این دوره، اسنپ ۲۹۸ میلیون دلار درآمد با زیان ۰.۱۲ دلار EPS را تجربه کرد. پیش‌بینی‌های وال‌استریت ژورنال برای آن به ترتیب ۲۸۳ میلیون و ۰.۱۴ دلار، به اضافه‌ی از دست دادن نیم میلیون کاربر بود.

ادامه مطلب