ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

بانک مسکن اعلام کرد در نیمه‌ی نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال سه میلیون و ۱۶ هزار و ۲۰۷ فقره برچسب الکترونیکی عوارض آزادراهی به متقاضیان فروخته شد که ۴۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی یانک مسکن، گزارش ۶ ماهه‌ی تردد خودروها از خطوط مجهز به سامانه‌ی پرداخت الکترونیک عوارض جاده‌ای موسوم به «ETC» حاکی از رشد هفت تا حدود ۳۰ درصدی عبور خودروها از این خطوط در نیمه‌ی اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

به گزارش مهر، به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری نظام بانکی کشور اقدام به ارائه‌ی تسهیلات سرمایه در گردش موسوم به «تسهیلات ترجیحی بانکی» به شرکت‌های دانش بنیان تولیدی می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

به گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد در رویداد صبح سه‌شنبه، به‌روزرسانی iPad Pro با درگاه‌های USB-C، لپ تاپ ۱۳ اینچی به عنوان جایگزین MacBook Air، و به‌روزرسانی طولانی مدت Mac Mini را اعلام کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

بر اساس گزارش جدیدی از بلومبرگ، سامسونگ اوایل سال آینده Galaxy S10 و موبایل تاشویی را که مدت‌ها است منتظر آن هستیم، راه‌اندازی می‌کند. گفته شده S10 Plus و S10 نمایشگر OLED منحنی خواهند داشت که حسگرهای اثر انگشت بر روی صفحه‌ی آن قرار می‌گیرند، این فناوری در سال جاری بر روی تعدادی از موبایل‌های گران‌قیمت چینی دیده شد، اما سامسونگ تاکنون استفاده از آن را به تاخیر انداخته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

الون ماسکا، مدیرعامل تسلا، اعلام کرد توئیتی که هزینه‌ای ۲۰ میلیون دلاری برای وی و شرکتش به همراه داشت و توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا مورد پیگرد قرار گرفته بود، "ارزشش" را داشت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به ارایه‌ی اینترنت رایگان وای فای در ۱۰ نقطه از مسیر زوار حسینی در ایام اربعین گفت: امسال علاوه بر هماهنگی که با وزارت ارتباطات عراق انجام شد، ارتباط و مذاکرات خوبی نیز با هیات اعلام و اتصالات که نقش رگولاتوری را در عراق دارد، صورت گرفت که مجموع این هماهنگی‌ها منجر به بهبود کیفیت و هماهنگی بسیار بهتر در این رابطه شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی درباره ضوابط جدید فروش موبایل‌های وارداتی گفت: هر کاربر با کد ملی تنها مجاز به خرید یک گوشی است که اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار باید منطبق باشد و گوشی جلوی خریدار باز و در همتا ثبت می‌شود.
مهدی محبی رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی در گفتگو با فارس از آغاز اجرای شرایط جدید فروش موبایل خبر داد و اظهار داشت: شرکت‌های واردکننده‌ی موبایل باید از این پس گوشی‌های وارداتی را با مقررات جدید به فروش برسانند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) در نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق اصناف تهران از تداوم ارسال اخطاریه‌ی پلمب از سوی اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران به شرکت‌های عضو این سازمان خبر داده است.

ادامه مطلب