ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در بازدید از برج فناوری ابن سینا دانشگاه امیرکبیر با اشاره به ارائه‌ی درخواست از سوی دانشگاه‌ها برای ایجاد مرکز اینترنت اشیا گفت: این درخواست‌ها در دست بررسی است اما اعتقاد ما بر این است که فعالیت‌های دانشگاهی در حوزه‌ی ICT به صورت شبکه‌ای و قطبی انجام پذیرد و هر بخش از این فناوری، در یکی از دانشگاه‌های کشور اجرایی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

به گزارش پیوست، پیام‌رسان بله و فون‌پی برای پراخت کرایه‌تاکسی‌ها از طریق بله به توافق رسیدند.
طبق توافق صورت گرفته میان فون‌پی و پیام‌رسان بله مشترکان پیام‌رسان بله می‌توانند از بستر این پیام‌رسان برای پرداخت کرایه‌تاکسی‌ خود استفاده کنند در این صورت دیگر مشترکان پیام‌رسان بله نیازی به نصب برنامه‌ی فون‌پی برای پرداخت کرایه تاکسی خود ندارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

به گزارش مهر، بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات که در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار داده شده است، وضعیت رشد دسترسی موبایل در کشور تقریبا به اشباع رسیده و ضریب نفوذ این فناوری ارتباطی نسبت به سال گذشته، بدون تغییر باقی مانده است.
آمارها نشان می‌دهد که هم‌اکنون تعداد ۹۰ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۹۳ مشترک موبایل در کشور به ثبت رسیده و ضریب نفوذ این فناوری در کشور ۱۱۰ درصد است. در همین حال ۸۲.۶۴ درصد جاده‌های کشور از جمله جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی تحت پوشش موبایل قرار دارند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

به گزارش مهر، به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، اخیرا یک دانلودکننده‌ی بدافزار اندرویدی با نام Android.DownLoader,۸۱۹.origin در گوگل پلی شناسایی شده که بیش از ۵۱ هزار و ۱۰۰ کاربر آن‌ را دانلود کرده‌اند. این دانلودکننده دارای قابلیت نصب و اجرای سایر برنامه‌های مخرب روی دستگاه‌های آسیب‌ دیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

به گزارش فارس، رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی گفت: واردکنندگان موبایل باید از این پس گوشی‌ وارداتی را با نظارت و قیمت‌گذاری سازمان حمایت بفروشند که واردات نخستین شرکت محدود و از نوع بالای ۱۰ میلیون تومان بود و پس از چند روز فروش تمام شد.
مهدی محبی، رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی درباره‌ی فروش گوشی موبایل با ضوابط جدید قیمت‌گذاری سازمان حمایت، گفت: شرکت‌های واردکننده‌ی موبایل باید از این پس گوشی‌های وارداتی را تحت نظارت و قیمت‌گذاری سازمان حمایت و سازمان صنعت‌، معدن و تجارت به فروش برسانند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

Sundar Pichai، مدیر اجرایی گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد در طول دو سال گذشته، ۴۸ کارمند شرکت را به خاطر آزار و اذیت جنسی اخراج کرده است.
Pichai در پاسخ به مطلب منتشر شده در نیویورک تایمز، ایمیلی به کارمندان ارسال کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

برای دومین‌بار در سال جاری، شرکت Canon روز پنجشنبه، چشم‌انداز درآمدی سالیانه‌اش را با توجه به فروش‌های کمتر دوربین‌های رفلکس تک لنز (SLR) و اندک بودن تقاضا برای تجهیزات تولید نیمه‌هادی‌ها کاهش داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

پس از گزارش مالی سه ماهه‌ی مایوس‌کننده‌ی آمازون و از دست دادن ۶۵ میلیارد دلار از سرمایه‌ی بازار خرده‌فروشی‌اش، مایکروسافت جایگاه دومین شرکت ارزشمند ایالات متحده‌ی آمریکا را به دست آورد. اپل در ماه سپتامبر و پس از گذشتن از مرز درآمد ۱ تریلیون دلاری در راس لیست شرکت‌های ارزشمند آمریکا قرار گرفت. در اواخر ۱۹۹۸ تا اوایل ۲۰۰۰ و پیش از بحران dot-com، سقف بازار مایکروسافت بیشترین میزان در وال‌استریت بود.

ادامه مطلب