ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

مدیرعامل شرکت فناوری ارتباطات نوری امین از تاثیر تحریم‌ها بر پیچیده شدن تامین قطعات مورد نیاز خبر داد و گفت که این محدودیت‌ها کار را سخت‌تر کرده‌ است.
به گزارش دیجیاتو، دکتر «سیدعلی‌ علویان» پیرامون محصولات ارائه شده این شرکت توضیح داد که برای نیازهای فعلی و آتی شرکت‌های مخابراتی و شرکت ارتباطات زیرساخت و با توجــه بــه توسعــه‌ی شبکه‌های موبایلی به نسل سه و چهـار و LTE، بحــث تجمیع خروجــی BTSهای شبــکه‌های موبایل مطرح بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

خبرهای جدید حکایت از تغییرات ساختاری در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) به عنوان بازوی نظارتی و تنظیم مقررات بازار وزارت ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات دارد. شنیده‌های پیوست نشان می‌دهد که تغییرات ساختاری در این سازمان با تغییر کلی چارت سازمانی این نهاد و به منظور کاهش پست‌، چابکسازی سازمانی و مناسب‌سازی وظایف رگولاتوری کلید خورد است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

استان تهران حدود یک چهارم توسعه‌دهندگان برنامه‌های موبایلی را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که بیش از ۴۵ درصد از درآمد دیجیتال برنامه‌های موبایلی متولد ایران،‌ به استان‌های خارج از پایتخت اختصاص یافته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

به گزارش پیوست، پلیس فتای تهران به منظور تسهیل رسیدگی به پرونده‌های شکایت از کاربران برخی از سایت‌های دست‌ دوم فروشی، مدیران این سایت‌ها را ملزم به کنترل بیشتر و احراز هویت کاربران خود کرده است؛ اما آن گونه که رئیس پلیس فتای تهران به پیوست می‌گوید انتخاب نوع احراز هویت بر عهده‌ی خود این سایت‌ها خواهد بود تا در صورت بروز تخلف، اطلاعات آن‌ها در اختیار پلیس فتا گذاشته شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

یک کارشناس شبکه‌های مخابراتی گفت: به نظر نمی‌رسد خروج سپاه از مخابرات و همراه‌اول به رفتار‌های آمریکا مربوط باشد چون با عملی شدن تحریم‌ها شرکت‌ها مخابراتی چندان آسیبی نخواهند دید و احتمالا تجهیزات مورد نیاز آن‌ها در بدترین حالت از کشور‌هایی نظیر چین تامین خواهد شد.
به گزارش ایلنا، هفته‌ی گذشته بنیاد تعاون سپاه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد به طور کامل از کنسرسیوم توسعه‌ی اعتماد مبین خارج شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

به گزارش پیوست، طرح سهمیه‌بندی بنزین و احتمال تخصیص نیافتن آن برای تاکسی‌های اینترنتی، این بازیگران شبکه‌ی حمل‌ونقل کشور را دچار نگرانی کرده است.
هومن دمیرچی، هم‌موسس و معاون عملیات تاکسی‌آنلاین تپ‌سی، درباره‌ی احتمال کنار گذشتن تاکسی‌‌های اینترنتی از طرح سهمیه‌بندی بنزین به خبرنگار پیوست می‌گوید: «آن گونه که از صحبت‌های برخی نمایندگان مجلس برمی‌آید طرح سهمیه‌بندی بنزین بعد از اربعین اجرایی خواهد شد، اما زمزمه‌هایی نیز به گوش ما رسیده است که تاکسی های اینترنتی مشمول این طرح نخواهند شد. این در حالی است که تاکسی‌ها و آژانس‌ها سهمیه خواهند گرفت.»

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

در اواخر سال ۱۳۹۵ یک ‫آسیب‌پذیری جدی با سطح خطر بحرانی با نام EternalBlue در پروتکل ‫SMB افشاء شد که نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز را تحت تاثیر قرار می‌داد. از آن زمان تا به حال انواع کدهای سوء‌استفاده و ‫باج‌افزار و جاسوس‌افزار و غیره از این آسیب‌پذیری سوء‌ استفاده نموده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ آبان

نصراله جهانگرد رئیس اسبق شورای عالی اطلاع رسانی، رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات و معاون فعلی فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۷ رای اعضای شورای شهر تهران، به سومین گزینه‌ی محتمل برای تصدی سمت شهرداری تهران تبدیل شد.
در جلسه‌ی هم‌اندیشی دیروز صبح اعضای شورای شهر تهران ۵ نفر اول که بیشترین رای را کسب نمودند به ترتیب زیر بودند ۱-عباس آخوندی: ۱۱ رای ۲-علی اوسط هاشمی: ۸ رای ۳-نصر الله جهانگرد: ۷ رای ۴ و ۵ -محسن هاشمی و سید کامل تقوی نژاد : ۶ رای همچنین پیروز حناچی با ۵ رای / مناف هاشمی ۵ رای / پور سید آقایی ۵ رای / علی اصغر احمدی ۵ رای در رتبه بعدی قرار گرفت.

ادامه مطلب