ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

به گزارش ایلنا، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ی اعمال تحریم‌های آمریکا در حوزه‌ی اینترنت گفت: اینترنت یک شبکه‌ی گسترده‌ی جهانی است و همچون تار عنکبوت در همه‌ی دنیا تنیده شده است و این طور نیست که بتوان آن را از طریق نقطه‌ای قطع کرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

شرکت چینی گوشی هوشمند OnePlus به طور رسمی جدیدترین موبایل سرسبد خود را در رویداد نیویورک رونمایی کرد.
تحلیلگران در گذشته هم روند قیمتی OnePlus را بررسی کرده‌اند، و در حالیکه این گوشی‌ها به طور معمول در این زمینه ارزان‌تر از دیگر رقبا هستند، اما به اندازه‌ی یکسان مانند قبل رقابتی نیستند. حالا و با رونمایی رسمی از OnePlus 6T می‌توان مقایسه ی قیمتی از جدیدترین موبایل OnePlus با دیگر پرچمدارهای رونمایی شده در سال جاری داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

پس از شایعات، حالا IBM خرید کسب‌‌وکار نرم‌افزاری متن‌باز رایانش ابری، Red Hat را با قیمت هر سهم ۱۹۰ دلار و به ارزش کل ۳۴ میلیارد دلار تائید کرد. IBM گفت این معامله هم‌اکنون توسط هیئت‌مدیره‌ی هر دو شرکت پذیرفته شده، اما همچنان موضوع، سهامداران شرکت Red Hat و تائیدیه‌های قانونی است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، خرید احتمالا در اواخر نیمه‌ی ۲۰۱۹ نهایی می‌شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

برنامه‌های آنتی‌ویروس، با توجه به ماهیت‌شان، درجه‌ای از خطر را دارند. از آنجایی که این برنامه‌ها نیاز دارند برای متوقف کردن هک‌ها، اطلاعات مخرب را اسکن کنند (و همینطور نیاز به مجوزهای گسترده دارند)، یک بخش از تروجان با بهره‌برداری از نقص آنتی‌ویروس‌ها می‌تواند به طور معمول بدون هیچ مشکلی اجرا شود. با این وجود، اگر از ابزارهای محافظتی داخلی ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، این پیچیدگی بیشتر می‌شود. مایکروسافت مرتبا پیش‌نمایشی از Windows Insider را راه‌اندازی می‌کند که Defender Antivirus گزینه‌ای از اجرا در Sandbox را دارد. این شرکت گفت این اولین راه حل کامل برای انجام این کار است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری عامل سوء استفاده از اطلاعات دارندگان محصولات اپل خبر داد و هشدارهایی را درمورد استفاده از آیفون و آپید ارائه کرد. سرهنگ تورج کاظمی در گفتگو با ایسنا، در این باره گفت: در پی وصول اخباری مبنی بر سوء استفاده از حساب کاربری اپل (Apple ID) دارندگان محصولات اپل، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این بخشنامه عبدالناصر همتی تاکید کرده است، اخیراً تخطی از مفاد بخشنامه‌های بانک مرکزی به بهانه‌ی درخواست مشتریان در برخی بانک‌ها مشاهده شده که ضمن ایجاد مزیت رقابتی ناسالم ناشی از عدم رعایت مقررات، باعث آشفتگی و اختلال در بازارها شده و بستری برای تسهیل عملیات سوداگرانه و سفته‌بازی ایجاد کرده است. بر این اساس ضمن تاکید بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه‌های بانک مرکزی، لازم است تغییرات لازم با اولویت آنی اجرایی شده و بر رعایت دقیق آن نظارت به عمل آید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

به گزارش ایلنا، اسماعیل رادکانی رئیس کمیته‌ی تامین ارتباطات مناسبت های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به کل ترافیک مکالمه در اربعین حسینی اظهار کرد: از ۲۴ مهر تا ۸ آبان (دو هفته) ۲۶.۵ میلیون دقیقه ترافیک مکالمه بین ایران و عراق داشتیم که از این تعداد ۷۰ درصد صادره از ایران به عراق و ۳۰ درصد مابقی وارده از عراق به ایران بوده است.

ادامه مطلب