ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

وزیر ارتباطات با انتشار تصویری از تماشای مسابقه‌ی امروز پرسپولیس در یک کلاس درس در دهستان رمشک قلعه گنج کرمان از طریق گوشی تلفن همراه، از فراهم شدن امکان تماشای بازی فوتبال امروز تیم پرسپولیس برای دانش آموزان این روستا از طریق شبکه‌ی ملی اطلاعات ابراز خوشحالی کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

تابستان گذشته، گوگل Bitmoji را با راه‌اندازی استیکرهای "Mini" در اپلیکیشن صفحه‌کلیدِ Gboard معرفی کرد. این برنامه با استفاده از یادگیری ماشین، استیکرهای مصور بر اساس سلفی‌های کاربران تولید می‌کند. حالا، گوگل Mini Stickerهای خود را با عرضه‌ی چیزی که آن را "Emoji Mini" می‌نامد، گسترش می‌دهد. این بدان معنا است که استیکرهای در اندازه‌ی ایموجی شبیه کاربر به نظر می‌رسند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

پس از گزارش رشد کمتر از انتظار در سه ماهه‌ی قبل، فیسبوک یک بار دیگر پیش‌بینی‌های وال استریت در مورد کاربران فعال ماهانه، کاربران فعال روزانه، و درآمد را در گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ از دست داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

تیم کوک، مدیرعامل اپل در رویداد "More in the Making" در نیویورک سیتی گفت، اپل به نقطه‌ی عطف دیگری دست یافت: ۱۰۰ میلیون کاربر Mac فعال. وی اضافه کرد ۵۱ درصد از خریداران Mac، دارای Mac جدید هستند و اشاره کرد این عدد در چین ۷۶ درصد است، رشدی برجسته در پرجمعیت‌ترین کشور جهان.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

به گزارش تسنیم، وکیل تنی چند از متهمان به گرانفروشی موبایل که پرونده‌ی آن‌ها در شعبه‌ی ویژه‌ی مبارزه با مفاسد اقتصادی دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفت، از دستور دادگاه مبنی بر رفع توقیف موبایل‌ها خبر داد و گفت: دادستانی با دستور دادگاه مخالفت کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

به گزارش دنیای اقتصاد، چراغ سبزی در بازار موبایل روشن نشده و امیدهایی که برای گشایش در انبارهای توقیف شده از گوشی‌های وارداتی و تسهیل قوانین واردات وجود داشت تا امروز نتیجه‌ای در بر نداشته و تعداد انتخاب‌های کاربران در این بازار همچنان اندک و قیمت‌ها سر به فلک کشیده است. اما بارقه‌های جدیدی نیز در بازار به چشم می‌خورد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

مرتضی براری در گفتگو با مهر، با اشاره به نصب و استفاده‌ی موفق از بالن اینترنت در ایام اربعین حسینی، گفت: هدف از اجرای این پروژه، آزمایش کاربردهای فناوری فضایی در مواقع بحران است.
وی با بیان اینکه کاربرد بالن فضایی برای شرایط مدیریت بحران ثابت شده است، ادامه داد: در ایام اربعین سال گذشته و امسال، این بالن در نقاط مرزی با حجم جمعیت بالا و ترافیک چشمگیر ارتباطی، نسبت به خدمات‌دهی اینترنت به کاربران اقدام کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه هیچ یک از سناریوهای احتمالی تحریم منجر به قطع اینترنت نمی‌شود، گفت: اختلالات اینترنتی ناشی از تحریم به سادگی قابل رفع است.
به گزارش وزارت ارتباطات، امیر ناظمی با اشاره به تحریم‌های احتمالی آمریکا در حوزه‌ی اینترنت گفت: شبکه‌ی اینترنت حکمران خاصی ندارد و یک شبکه‌ی عنکبوتی است و تک تک بازیگران آن می‌توانند فقط در حیطه‌ی توانمندی خود بازی کنند و هیچکس نمی‌تواند برای نقاط اتصال تعیین تکلیف کند و این واقعیت شبکه اینترنت است.

ادامه مطلب