گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

آزمایشات انجام شده توسط واشنگتن پست، CNET ،Consumer Report و Tom’s Guide نشان می‌دهد عمر باتری iPhone در هر نسل متوالی معمولا بدتر می‌شود.
کارشناسان معتقدند روندی وجود دارد که احتمالا برای یک مدت زمان طولانی ادامه دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

برای اولین‌بار در طول هفت سال گذشته، سامسونگ و اپل برترین سازندگان گوشی‌های هوشمند نیستند، هواوی در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ از اپل پیشی گرفت و یک بار دیگر در سه ماهه‌ی سوم، این سازنده‌ی چینی از همتای آمریکایی خود جلو افتاد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

رئیس کمیته‌ی تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین امسال با کم‌ترین اختلال ارتباطی مواجه بود، گفت: ۳۰ میلیون دقیقه مکالمه بین عراق و ایران طی ۱۹ روز انجام شده است.
اسماعیل رادکانی با اشاره به اینکه از تاریخ ۲۳ مهر ماه تا ۱۲ آبان ۳۰ میلیون دقیقه مکالمه بین دو کشور ایران و عراق انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۷۰ درصد مکالمه‌ها از ایران به عراق و ۳۰ درصد از عراق به ایران بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات گفت: از امروز حملات پراکنده از مبدأ رژیم غاصب به برخی زیرساخت‌های ارتباطی ایران آغاز شده است که همگی با قدرت دفع شده‌اند.
او با انتشار توئیتی خبر از حملات سایبری به برخی زیرساخت‌های ارتباطی ایران داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

ایران با ۱۴۶ رای و با رایی بالاتر از کشورهای پرسابقه‌ چون روسیه، آفریقای جنوبی و لهستان عضو شورای حکام اتحادیه‌ی جهانی ارتباطات شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی در اینستاگرم اعلام کرد: لحظاتی پیش پیامکی از وزیر ارتباطات اندونزی دریافت کردم که در آن انتخاب ج.ا.ایران به عنوان عضو شورای حکام اتحادیه‌ی جهانی ارتباطات را تبریک گفته بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

به گزارش تسنیم، وکیل تنی چند از متهمان به گران‌فروشی موبایل که پرونده‌ی آن‌ها در شعبه‌ی ویژه‌ی مبارزه با مفاسد اقتصادی دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفت، از دستور دادگاه مبنی بر رفع توقیف موبایل‌ها خبر داد و گفت: دادستانی با دستور دادگاه مخالفت کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

مرکز افتا نسبت به افزایش حملات باج‌افزاری به سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی با تکامل باج‌افزار SamSam بر مبنای گزارش موسسه‌ی امنیتی سایمنتک، هشدار داد.
به گزارش مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، کارشناسان امنیت سایمنتک پستی در مورد تکامل باج‌افزار SamSam منتشر کردند که در ماه گذشته در حملات هدفمندی علیه چندین سازمان مورد استفاده قرار گرفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا و بررسی این سازمان گفت: تا پایان امسال به صورت آنلاین پرداخت عوارض نوسازی، ارائه‌ی اطلاعات کیفیت هوا، شارژ بلیط‌های الکترونیکی آنلاین و سامانه ۱۳۷ انجام خواهد شد.

ادامه مطلب