ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش فارس، در سامانه‌ی پرداخت حقوق گمرکی گوشی تلفن همراه مسافری بخشی برای اصلاح یا ویرایش اطلاعات ثبت شده وجود ندارد و برخی می‌گویند اطلاعات کد ملی، سیم‌کارت، گذرنامه یا مدل گوشی را اشتباه وارد کرده‌اند و راه اصلاح اطلاعات را نمی‌دانند.
پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم حادث می‌شود. یکی از سوالات خریداران گوشی در رابطه با رجیستری، وارد کردن اشتباه اطلاعات گوشی مسافری در سامانه‌ی پرداخت حقوق گمرکی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات از راه‌اندازی شبکه‌ی سیگنال‌رسانی زمینی صداوسیما با هدف قطع وابستگی به خدمات ماهواره‌ای خارجی خبر داد و گفت: از کار انداختن خدمات ارتباطی عمومی به بهانه‌ی تحریم، خیال واهی است.
محمدجواد آذری جهرمی در مراسم پدافند غیرعامل در حوزه‌ی ارتباطات با اشاره به اقداماتی که از سال گذشته در زمینه‌ی پدافند غیرعامل برای زیرساخت‌های ارتباطی کشور صورت گرفت، گفت: تکمیل شبکه‌ی سیگنال‌رسانی زمینی صداوسیما یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که پس از سال‌ها موفق به انجام آن شدیم و با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان صداوسیما این پروژه زیر بار رفته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

برخی از این خبر شگفت زده شدند که می‌بینند Snap، نسخه‌ی دومی از گجت عینک مانند "face-camera" را می‌سازد، چراکه نسخه‌ی اصلی آن موفقیت چندانی در فروش نداشت.
اما این فروش کم، که به کمتر از ۴۲ هزار واحد در هر سه ماهه سقوط کرد، نه تنها این شرکت اجتماعی ایالات متحده‌ی آمریکا را برای ساختن قابلیت‌های بیشتر در آن دلسرد نکرد، بلکه حالا Tencent، غول اینترنتی چینی و سرمایه‌گذار Snap، نسخه‌ی شخصی از آن را برای خود می‌سازد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

GM گفت قصد دارد دو مدل دوچرخه‌ی برقی جدید را در سال آینده به بازار معرفی کند، یکی تاشو و دیگری جمع و جور. این خودروساز سخت در تلاش است تا با وارد شدن به دنیای وسایل نقلیه‌ی برقی و ایده‌های دیگر فراتر از مدل کسب‌وکار سنتی خود حرکت کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

اپراتورهای بی‌سیم برای اتصال 5G در حال آماده شدن هستند، نسل آینده‌ی شبکه‌ی موبایل که وعده‌ی سرعت‌های دانلود سریع را به مشتریان داده‌اند. تولیدکنندگان سخت‌افزارها نیز آماده می‌شوند. هم‌اکنون برنامه‌هایی برای تعدادی از دستگاه‌ها وجود دارد که از مزایای این شبکه‌های سریع بهره‌مند می‌شوند. گزارش جدیدی نشان می‌دهد، اپل تلفن 5G خود را در سال ۲۰۲۰ منتشر می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش فارس، وزیر ارتباطات گفت: در پیشنهاد حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی پیشنهاد شده نرخ استفاده از خارجی‌ها ۲ یا حتی ۱۰ برابر داخلی‌ها شود که مابه‌التفاوت آن به صندوق حمایت از پیام‌رسان‌‌های داخلی واریز خواهد شد که البته با این پیشنهاد مخالفم.
محمدجواد آذری‌ جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی همایش پدافند غیرعامل درباره‌ی طرح واگذاری مدیریت ورود اینترنت به ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: درباره‌ی این طرح به مجلس نظر مخالف کارشناسی را ارائه کرده‌ایم که البته در صورت تصویب طرح ملزم به اجرای آن هستیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش ایلنا، مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از رسیدگی به پرونده‌ی تخلف یک شرکت اینترنتی به علت عدم انجام تعهدات خبر داد.
علی مبشری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: با اعلام شکایت از یک شرکت اینترنتی در مورد عدم انجام تعهد در نصب دکل‌های اینترنتی رسیدگی به موضوع در دستور کار شعبه‌ی نهم تعزیرات حکومتی فارس قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات با انتشار نظرسنجی در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر از کاربران خواست درباره‌ی موفقیت نهادهای مرتبط با ایجاد فضای مجازی بهتر برای کودکان نظر بدهند.
محمدجواد آذری جهرمی در صفحه‌ی توئیتر نوشت: همیشه در جمع خانوادگی کودکانی را می‌بینیم که با تلفن همراه یا تبلت سرگرم هستند.

ادامه مطلب