ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه انتصابات به صورت شفاف انجام می‌شود، از کاهش ۷ سال میانگین سن مدیریت و افزایش مدیران زن در وزارت ارتباطات خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر سراییان در نشست عمومی شناسایی و ارزیابی متقاضیان ایجاد مراکز داده و ارائه‌ی خدمات ابری در قطب‌های مراکز داده که در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد، با اشاره به اسناد بالادستی ایجاد قطب دیتاسنتر گفت: یکی از پروژه‌های مهم تعریف‌ شده در دولت دوازدهم ایجاد قطب‌های مراکز داده است و در راستای اجرای سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات و تکالیف برنامه‌ی ششم توسعه در خصوص ۱۰ برابر کردن محتوای بومی و ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات کشور و همچنین کاهش وابستگی به تأمین‌کنندگان خارجی، پروژه‌ی ایجاد قطب دیتاسنتر در دستور کار قرارگرفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، عبدالرضا بهادری فرد معاون توسعه‌ی صنعت و اعتباربخشی فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات گفت: پروژه‌ی شهر هوشمند به عنوان پایلوت در برخی از مناطق تهران در حال رایزنی است که بحث هوشمندسازی کنتورهای برق و آب با توجه به تجربه‌ی موفق شهر مشهد و استفاده از اینترنت اشیاء در کاهش مصرف حامل‌های انرژی از اهداف این طرح است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، پس از تدوين طرح آموزش مرتبط، محتواهاي آموزشي دو دوره‌ی آموزشی «بنیان مدیریت امنیت اطلاعات(بما)» و«امنیت کاربری فناوری اطلاعات( اکفا)» برای مدیران حرفه‌ای و عموم کارکنان دولت تهيه شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

محققان، آسیب‌پذیری وصله‌نشده‌ای را در ویژگی "Online Video" مایکروسافت کشف کرده‌اند که به مهاجمان، امکان ارسال فایل‌های مخرب به سیستم قربانی را می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

کارشناس ارشد مالی اپل، Luca Maestri در طول کنفرانس تلفنی درآمد سه ماهه‌ی چهارم شرکت اعلام کرد، اپل از این پس دیگر فروش واحدهای سخت‌افزاری اصلی خود، شامل iPhone، iPad، و Mac را گزارش نمی‌کند. این دقیقا همان رسمی است که اپل هم اکنون برای دستگاه‌های کوچک‌تر خود، از جمله Apple Watch ،AirPods و HomePod دنبال می‌کند. اپل این دسته از محصولات را با عنوان "سایر محصولات" طبقه‌بندی کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

در حال حاضر، ارزش سهام GoPro در معاملات پس از ساعات بورس به پایین‌تر از ۱۵ درصد رسید و پس از گزارش درآمدهای سه ماهه‌ی سوم شرکت افت کرد. درحالیکه این شرکت تلاش می‌کند پیش‌بینی‌های درآمدی وال‌استریت را بشکند، شاهد سقوط ۱۳.۳ درصدی درآمدش بود.

ادامه مطلب