ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی حکمی، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات را با حفظ سمت به‌ عنوان رییس هیات بررسی و تصویب طرح‌های ملی اشتغال روستایی منصوب کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجمع عمومی صاحبان سهام سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور امیر ناظمی رئیس این سازمان، سیروس موثقی معاون برنامه‌ریزی و‌نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان اداری و استخدامی کشور در محل وزارت ارتباطات و‌فناوری اطلاعات با موضوع بررسی بودجه‌ی پیشنهادی سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

دیجی‌کالا در راستای مهم‌ترین اصل خود، مشتری‌محوری، در حال بهبود و توسعه‌ی ابزارهای نظارتی و کنترل بیشتر بر قیمت‌های فروشندگان در پلتفرم مارکت‌پِلیس (Marketplace) است که بخشی از این ابزارها هم اکنون اجرایی شده‌اند. این ابزارها با تکنیک‌های داده‌کاوی (Data Mining) توسعه پیدا کرده‌اند و برای حفظ تجربه‌ی با اطمینان خرید مشتریان در شرایط فعلی اقتصادی، ضروری هستند.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

قاضی دادگاهی در ایالات متحده، روز سه‌شنبه حکم داد کوالکام باید مجوز برخی از فناوری‌هایش را به رقبایی چون اینتل به اشتراک بگذارد. در اوایل سال ۲۰۱۷، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC)، حکم اولیه‌ای برای دادخواست ضد اعتمادی بر علیه این شرکت داد. این دادخواست سال آینده برای محاکمه ارائه می‌شود.
در حکم اولیه‌ای در دادگاه کالیفرنیا، قاضی Lucy Koh گفته بود کوالکام بایستی برخی از مجوزهای ثبت شده در ساخت تراشه‌های به اصطلاح مودم را در اختیار شرکت‌های تراشه‌ساز رقیب قرار دهد، این مودم‌ها به اتصال هوشمند موبایل‌ها با شبکه‌های اطلاعات بی‌سیم کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

در حرکتی با هدف افزایش قیمت سهام در حال سقوط، اسپاتیفای اعلام کرد بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش از سهام خود را بازخرید می‌کند. مجوز این برنامه در جلسه‌ی عمومی سهامداران داده شد و توسط هیات مدیره به تصویب رسید. اسپاتیفای می‌گوید، اعتبار این برنامه تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۱ است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

بر اساس گزارشی از 9to5Google، گوگل تائید کرد که از مشکل مدیریت حافظه‌ای که منجر به بسته شدن غیر منتظره‌ی برنامه‌ها بر روی Pixel 3 و Pixel 3 XL می‌شود، آگاه است و قصد دارد با به‌روزرسانی نرم‌افزاری پیشرو این مشکل را برطرف کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که در راستای اجرای اهداف و چشم‌انداز سازمانی خود و پیرو سیاست‌های ابلاغی از سوی مراجع قانونی و تأکیدات وزیر ارتباطات مبنی بر رعایت شایسته سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران، در نظر دارد از بین نیروهای متعهد، متخصص و توانمند و با رعایت شرایط و ضوابط تدوین شده، نسبت به بکارگیری نیرو برای پست مدیرکل پشتیبانی فنی و راه‌اندازی شبکه، اقدام کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

به گزارش مهر، به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجمع عمومی صاحبان سهام سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور امیر ناظمی رئیس این سازمان، سیروس موثقی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت و سازمان اداری و استخدامی کشور در محل وزارت ارتباطات با موضوع بررسی بودجه‌ی پیشنهادی سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

ادامه مطلب