ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

محمدجواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با مهر در خصوص کلاهبرداری چند هفته‌ی اخیر از برخی کاربران تلفن همراه از طریق شیوه‌ی تماس خارجی اظهار داشت: با توجه به اینکه در این زمینه اطلاع‌رسانی به موقع انجام گرفت، موفق شدیم جلوی این شیوه کلاهبرداری را از همان آغاز بگیریم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

به گزارش ایلنا، کسب‌وکارهای تاکسی‌های آنلاین هنوز سر از تخم در نیاورده، ریشه ندوانده در حال پوست انداختن است. سریع‌تر از آنچه قبل‌تر یک کسب‌وکاری فکرش را می‌کرد درگیر دگرگونی شده است و آن طور که پیش می‌رود تغییراتش بیشتر هم خواهد شد. هم‌راستایی و وابستگی بیش از حد این کسب‌وکارها به وضعیت معیشتی مردم، از دو سو و همینطور وابستگی ناگسستنی و در پرده‌ی آن‌ها با شرایط ارزی کشور دو فاکتور مهمی است که آینده را برای آن‌ها با چالش روبه‌‌‌‌رو خواهد کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

همزمان با اعلام حمله و تلاش ناموفق رژیم صهیونیستی برای دسترسی و استخراج اطلاعات کاربران تلفن همراه ایران، مشخص شده که وجود یک باگ امنیتی در یکی از پرتال‌های اینترنتی متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، استعلام و استخراج اطلاعات هویتی تمامی ایرانیان توسط افراد غیرمجاز را ممکن ساخته بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، بر اساس این اطلاعیه بر اساس برخی اخبار و اطلاعات واصله از سوی صاحبان حرف و مشاغل، فرد یا افراد کلاهبردار با مراجعه به مغازه‌ها و شرکت‌ها خود را نماینده‌ی بانک کارآفرین برای تخصیص pos سیار معرفی و با ترفندهایی مبادرت به اخاذی می‌کنند، لذا بدین‌ وسیله از همشهریان محترم درخواست می‌شود مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشند و موارد مشکوک را به مدیریت امور بازرسی بانک کارآفرین به شماره‌ی ۲۲۸۰۰۷۲۱ اطلاع دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ آبان

به گزارش ایرنا، در مجموع در هفت ماهه‌ی نخست امسال ۱۸ میلیون و ۹۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۶ میلیارد و ۳۰۳ میلیون دلار وارد کشور شد؛ این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال ۸.۶۸ درصد از نظر وزنی و ۱۱.۷ درصد از حیث ارزش دلاری کاهش داشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش مهر، بازار تلفن همراه ایران که همواره زیر سایه‌ی کالاهای قاچاق، روزگار می‌گذراند، پس از اجرای طرح رجیستری، با تحول خوبی مواجه شد؛ به گونه‌ای که جولان گوشی‌های قاچاق در این بازار، تقریبا به صفر نزدیک شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش مهر، مدیرکل نظارت بر سرویس‌های رادیویی رگولاتوری گفت: تمام گوشی‌های وارداتی قانونی، از نظر میزان تشعشع نمونه‌برداری می‌شوند و میزان تشعشع امواج این گوشی‌ها پایین‌تر از حد استاندارد است.
غلامرضا خاکسار درباره‌ی نگرانی برخی کاربران از میزان تشعشع گوشی‌های تلفن همراه اظهار داشت: تمام گوشی‌های که وارد کشور می‌شوند در ۲ آزمایشگاه مجهز در دانشگاه علم و صنعت و مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، تست و نمونه‌برداری می‌شوند که این آزمایشگاه‌ها از مدرن‌ترین و به‌روزترین آزمایشگاه‌های دنیا محسوب می‌شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایرانسل برای تلاش‌های صورت گرفته در تدوین طرح‌های تداوم کسب‌وکار، مقابله با بحران و همچنین اهتمام در نشر و پیاده‌سازی فرهنگ پدافند غیرعامل تقدیر کرد.

ادامه مطلب