ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

به گزارش ایلنا، با حکم سورنا ستاری، منوچهر منطقی به‌ عنوان دبیر ستاد توسعه‌ی فناوری‌های حوزه‌ی فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته منصوب شد و از زحمات محمد سعید سیف، دبیر ستاد توسعه‌ی فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی قدردانی شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات، پیشنهاد رده‌بندی امنیتی برای اپلیکیشن‌های داخلی را مطرح کرد.
به گزارش کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، حمیدرضا احمدیان درباره‌ی عرضه‌ی اپلیکیشن‌های داخلی و لزوم بررسی امنیتی آن‌ها به لحاظ جلوگیری از انتشار بدافزار در قالب اپلیکیشن، گفت: مسائل مرتبط با حوزه‌ی اپلیکیشن ها به طور مرتب از سوی بخش‌های مرتبط با موضوع از جمله مرکز ماهر رصد می‌شود و نکات لازم و مطالب آموزشی برای مقابله با بدافزارها مطرح می‌شود اما واقعیت این است که باید به رده‌بندی امنیتی برای اپلیکیشن‌های داخلی توجه کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی حفظ امنیت و اطلاعات در پیام‌رسان‌ها گفت: مصوبه‌ی حفاظت از اطلاعات را به دولت فرستادیم که امیدوارم هرچه زودتر تصویب شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان

به گزارش تسنیم، طرح "مقابله با حمله‌ی سایبری احتمالی آمریکا به زیرساخت‌های حیاتی جمهوری اسلامی ایران" با هدف مقابله با تهدیدات سایبری آمریکایی‌ها از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدوین شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

به گزارش ایلنا، شهردار زنجان گفت: پروژه‌ی فیبرنوری با همکاری ایرانسل با بیش از ۵۰ کیلومتر در زنجان اجرایی می‌شود.
مسیح‌اله معصومی در حاشیه‌ی آیین افتتاح نمایشگاه عملکرد آبان تا آبان در محل کارخانه‌ی کبریت زنجان با اشاره به مشارکت مردم و رسانه در مجموعه مدیریت‌ شهری گفت: برخی خبرنگاران با ایجاد حواشی مانع خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان در شهر زنجان می‌شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

به گزارش ایسنا، در چهارمین روز از نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز (رینوتکس)، نشست آشنایی با تسهیلات مالی و صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه‌ی صنایع الکترونیک (صحا) وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

به گزارش مهر، معاون وزیر ارتباطات گفت: سایت‌های داخلی برای دریافت تخفیف نیم‌بهای پهنای باند باید آدرس IP خود را در پرتال سازمان فناوری اطلاعات به ثبت برسانند و کاربران نیز نباید از فیلترشکن استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

به گزارش تسنیم، رئیس کمیته‌ی پارلمانی روسیه در بخش بازارهای مالی گفت: «اکنون تعداد کاربران سیستم انتقال پیام‌های مالی داخلی ما بیشتر از کاربران داخلی سوئیفت است. ما در حال مذاکره با چین، ایران و ترکیه و چند کشور دیگر در مورد اتصال سیستم‌های مالی این کشورها هستیم».
به گزارش راشاتودی، آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته‌ی پارلمانی روسیه در بخش بازارهای مالی مدعی شد سیستم انتقال مالی روسیه که به عنوان جایگزینی برای سوئیفت ساخته شد، اکنون از این شبکه جهانی محبو‌ب‌تر است.

ادامه مطلب