ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر شورای عالی فضای مجازی آخرین وضعیت و مشکلات کسب‌وکارهای اینترنتی را تشریح و درباره‌ی آمار ایجاد اشتغال در این بخش اظهار تردید کرد.
ابوالحسن فیروزآبادی گفت: در موضوع کسب‌وکارهای دیجیتال یا اقتصاد دیجیتال رونق بسیار خوبی در کشور وجود دارد و به طور محسوسی مورد توجه شرکت‌های خارجی قرار گرفته اما در رابطه با اینکه ۲۰۰ هزار شغل در این زمینه ایجاد شده باشد، من در این عدد کمی تشکیک دارم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

به گزارش مهر، دوره‌ی آموزشی بررسـی الـگوی GDPR برای حفاظت از داده‌های کاربران در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می‌شود.
GDPR یا General Data Protection Regulations مجموعه‌ی قوانین الزام‌آور برای حفظ حریم خصوصی کاربران توسط کسب‌وکارها در اتحادیه‌ی اروپا است که از سال ۲۰۱۶ میلادی مطرح و از تاریخ ۲۵ ماه May سال ۲۰۱۸ میلادی (همزمان با خرداد سال ۱۳۹۷) در اتحادیه‌ی اروپا به صورت رسمی لازم الاجرا شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی خود در کنفرانس سران مختار ITU نسبت به استفاده‌ی نادرست از ارتباطات و فناوری اطلاعات در راه جنگ افروزی ابراز نگرانی کرد و جهان را به استفاده صلح آمیز از آن فراخواند.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس سران مختار ITU در دوبی سخنرانی کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

به گزارش پیوست، مناظره‌ی شبکه اول سیما به موضوع داغ این روزهای صنعت ارتباطات کشور یعنی کیفیت و تعرفه‌ی سرویس اینترنت کشور اختصاص داشت. در این مناظره که سعی شده بود مدیران و کارشناسانی از بخش‌های مختلف صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور حضور داشتند باشند، اعلام شد که برای تعرفه‌گذاری دقیق و استاندارد در بازار ارتباطی کشور و همچنین جلوگیری از هر گونه انحصاری باید یک نهاد مستقل به جز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وظیفه قیمت‌گذاری تعرفه‌ها را بر عهده داشته باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

به گزارش ایلنا، متن پاسخ اسنپ به شرح زیر است:
به تازگی شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که اسنپ را به عنوان ناقض حریم شخصی کاربرانش معرفی می‌کند. به منظور تنویر افکار عمومی بر آن شدیم تا توضیحات زیر را در همین رابطه ارائه دهیم:
• صراحتا اعلام می‌کنیم که اسنپ به هیچ عنوان اپلیکیشن‌های روی تلفن همراه مسافرانش را رصد نمی‌کند. در مورد کاربران راننده، همانطور که پیشتر نیز اعلام کرده بودیم، با اطلاع قبلی خود شخص یک سری اپلیکیشن‌های خاص مورد مشاهده قرار می‌گیرد. سیستم‌عامل‌های تلفن همراه امکان «رویت نام‌ اپلیکیشن‌های نصب‌ شده» روی گوشی‌های هوشمند را برای همه‌ اپلیکیشن‌‌ها فراهم کرده‌ و استفاده اسنپ از این امکان در تلفن همراه کاربران راننده‌اش به معنای دسترسی به محتوای اپلیکیشن‌ها و اطلاعات شخصی آن‌ها در تلفن‌شان نیست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

رئیس هیات‌مدیره‌ی شرکت مدیریت شبکه‌ی برق ایران گفت: ایده‌ی توزیع کارت انرژی به منظور مدیریت مصرف در بین مشترکان داده شده که اگر مورد تایید مجلس قرار بگیرد وارد مرحله‌ی اجرا خواهد شد.
به گزارش ایسنا، داوود فرخ‌زاد امروز در نشستی خبری در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر جزئیات طرح توزیع کارت انرژی گفت: بی‌شک این مسئله ابعاد مختلفی دارد که باید از جنبه‌های گوناگون مورد ارزیابی قرار گیرد اما همانطور که کارت سوخت در بین شهروندان توزیع و موجب شد که میزان مصرف کنترل شده باشد قصد داریم که با توزیع کارت انرژی نیز میزان مصرف برق را مدیریت کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

به گزارش مهر، به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری با اشاره به شکل‌گیری ظرفیت‌های مناسب بازار ارائه‌ی خدمات در حوزه‌ی فضایی، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و برنامه‌های سازمان فضایی ایران شناسایی، ساماندهی، توانمندسازی و توسعه‌ی بازار شرکت‌های فعال در عرصه‌ی فضایی کشور است.
وی افزود: شرکت‌های خصوصی و توانمند این بخش می‌توانند با ایجاد کنسرسیومی مشترک، خدمات و محصولات تولید شده‌ی علمی و فناوری خود را تجاری‌سازی کرده تا زمینه‌ی حضور آنان در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ آبان

به گزارش ایلنا، سیم‌کارت‌ها در کشور ما بازار آزادی با گردش مالی نسبتا بالایی ایجاد کرده‌اند و با توجه به رندی شماره‌ها، شاهد قیمت‌های نجومی در این بازار هستیم.
فرامرز پورحسینی یکی از فروشندگان سیم‌کارت در بازار در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: میزان عرضه و تقاضا نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت‌گذاری سیم‌کارت‌هایی با شماره‌های رند دارد.

ادامه مطلب