ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

به گزارش ایرنا، سخنگوی اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی درباره‌ی سلب اختیار گذرگاه‌های بین‌المللی اینترنت کشور از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: طرح چنین مسئله‌ای موجب افزایش نگرانی‌ها در جامعه می‌شود.
به تازگی خبری در فضای مجازی با مضمون «طرح جدایی گذرگاه بین‌الملل اینترنت از دولت و تحویل آن به نیروهای مسلح در راهروهای مجلس شنیده می‌شود»، انتشار یافت.
در این خبر گفته شده است: «شنیده‌ها حاکی است که در ماده‌ی ۱۲ طرح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، این پیشنهاد آمده است که گذرگاه بین‌الملل اینترنت از دولت جدا و تحویل نیروهای مسلح شود.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

به گزارش ایرنا، توانایی ارائه‌ی خدمات بین‌المللی، جلب اعتماد مردمی و رعایت کیفیت در چارچوب استانداردهای جهانی مهم‌ترین مولفه‌هایی هستند که به گفته‌ی کارشناسان برای دوام یک پیام‌رسان ضروری است.
انتشار نتایج یک نظرسنجی درباره‌ی میزان مراجعه‌ی مردم به پیام‌رسان‌ها و مشخص شدن کاهش اقبال مردم نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی، بار دیگر این پرسش‌ها را تداعی کرد که آیا راه‌اندازی یک باره‌ی چندین پیام‌رسان - در حالیکه در فرایند جهانی راه‌اندازی آن به سال‌ها مطالعه و بررسی دقیق نیاز دارد - تلاش برای کوچ اجباری مردم به این پیام‌رسان‌ها صحیح بوده است یا خیر.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

معاون توسعه‌ی مدیریت و سرمایه‌ معاونت علمی گفت: شرکت‌های استارت‎آپی و نوپای دانش بنیان از پشتوانه‌ی اندیشه و علم افراد فرهیخته برخوردارند و این موضوع باعث توقف‌ناپذیری آنان می‌شود.
علیرضا دلیری در گردهمایی سراسری مدیران صندوق کارآفرینی امید گفت: کشورهایی که پیشرفت کرده و توانسته‌اند سرعت ویژه‌ای در رشد اقتصاد داشته باشند، بر فعالیت نخبگان در بستر فناوری‌های نوین تکیه کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

بخشنامه‌ی ارائه‌ی خدمات شرکت خدمات ارتباطی رایتل توسط کارگزاری‌های رسمی تامین اجتماعی از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

اپل با معرفی اولین به‌روزرسانی مناسب از باریک‌ترین لپ‌تاپش در رویداد سخت‌افزاری اکتبر، بار دیگر به MacBook Air جانی تازه بخشید. MacBook Air که در سال گذشته شاهد به‌روزرسانی‌های پردازنده و گرافیکی ناچیزی بود، از زمان عرضه در سال ۲۰۱۵ تاکنون تغییرات مهمی نداشته است و از آن زمان تا به حال، اپل بدون اختصاص دادن بخش بودجه‌ای شایسته‌ای، Air را حفظ کرده است. با قیمتی در حدود هزار دلار، Air وضوح تصویری پایین، نمایشگری غیر از Retina، و عملکردی پایین‌تر از میانگین داشت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

اینتل اعلام کرد دو سال زودتر به اهداف تنوع بخشیدن به نیروی کارش در ایالات متحده‌ی آمریکا از نظر حضور زنان و اقلیت‌های کمتر معرفی شده، رسید. این بدان معنا است که درصد زنان و اقلیت‌ها با سبد استعدادهای در دسترس برای کارگران ماهر در ایالات متحده‌ی آمریکا مطابقت دارد.
بزرگ‌ترین سازنده‌ی پردازنده‌ی PC در جهان اعلام کرد کارمندانش حالا شامل ۲۷ درصد زن، ۹.۲ درصد اسپانیایی، و ۴.۶ درصد آفریقایی آمریکایی هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی حفظ امنیت و اطلاعات در پیام‌رسان‌ها گفت: مصوبه‌ی حفاظت از اطلاعات را به دولت فرستادیم که امیدوارم هرچه زودتر تصویب شود.

ادامه مطلب