ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

عضو هیات مدیره‌ی انارستان با اشاره به توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار سیمکارت گفت: انارستان سیمکارت‌ها را به شرط راضی بودن والدین، همراه دریافت مدارک از اولیا و فرزندان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند که خدماتی نظیر مکالمه، پیامک و اینترنت را در فضایی امن به افراد ارائه می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

به گزارش فارس، رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی درباره‌ی ضوابط جدید فروش موبایل‌های وارداتی گفت: هر کاربر با کد ملی تنها مجاز به خرید یک گوشی است که اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار باید منطبق باشد و گوشی جلوی خریدار باز و در همتا ثبت می‌شود.
مهدی محبی رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از آغاز اجرای شرایط جدید فروش موبایل خبر داد و اظهار داشت: شرکت‌های واردکننده‌ی موبایل باید از این پس گوشی‌های وارداتی را با مقررات جدید به فروش برسانند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

به گزارش بورس‌نیوز، سود تحقق یافته در نیمه‌ی نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۲ درصدی داشته و این موضوع نشان‌دهنده‌ی افزایش درآمدهای عملیاتی این شرکت بوده است. این روند تداوم خواهد داشت و به آینده بسیار خوشبین هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

به گزارش تسنیم، ترافیک شبکه‌ی پست و سرانه‌ی مرسولات پستی با شیبی تند رو به نزول و سقوط است که این موضوع زنگ خطری برای متولیان و دست‌اندرکاران صنعت پست برای به‌روزرسانی شیوه‌های خود با متدهای روز دنیا است.
دولتی ماندن شرکت پست و تبدیل آن به «شرکتی ملی» نشان از اهمیت و جایگاه حاکمیتی آن دارد و به تعبیر عده‌ای پست، یکی از ارکان ارتباطات است که شاهراه حیاتی توسعه و رمز بقای جوامع را تشکیل می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

سرویس‌های وب آمازون (AWS) سرانجام مرکز داده‌ای را در آفریقا راه‌اندازی می‌کند. این شرکت تابعه‌ی آمازون اعلام کرد قصد افتتاح سه منطقه‌ی دسترسی در کیپ تاون را تا نیمه‌ی اول ۲۰۲۰ دارد. این خبر جلوتر از پیش‌بینی‌های مالی سه ماهه‌ی سوم، و یک ماه پس از اینکه آمازون شرکتی یک تریلیون دلاری شد، به گوش رسید.
AWS که در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد، شرکت‌هایی در تمام ابعاد با قابلیت‌های محاسباتی رایانش ابری را خدمات می‌دهد و نیاز به داشتن سرورهای شخصی را برای این شرکت‌ها برطرف می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

مایکروسافت تایید کرد رشد بخش بازی‌سازی‌اش همچنان ادامه دارد و تعداد بازیکنان فعال Xbox Live نشان‌دهنده‌ی آن هستند. تعداد کاربر فعال ماهانه‌ی Xbox Live در سه ماهه‌ی اول مالی ۲۰۱۹ مایکروسافت به ۵۷ میلیون نفر رسیدند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۸ درصد رشد داشت. از طرفی این تعداد تنها ۲ میلیون کمتر از کاربران در فصل تعطیلات است. مایکروسافت اشاره می‌کند رشد Xbox Live در تمامی کنسول‌ها، ویندوز 10، و موبایل آن دیده می‌شود.
بخش بازی‌سازی Xbox شاهد ۴۴ درصد رشد سالیانه‌ی درآمد بود. سخت‌افزار Xbox X، که تا سه ماهه‌ی دوم مالی ۲۰۱۸ راه‌اندازی نشده بود، برنامه‌های اشتراکی بازی‌ها، و Xbox Live مشارکت‌کنندگان اصلی این رشد هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

AMD همچنان به رشد کسب درآمد خود از رشد تقاضا برای پردازنده‌های مبتنی بر Zen ادامه می‌دهد، تراشه‌هایی که نسبت به اینتل مزایایی بیشتری دارند. در مقایسه با سال قبل، AMD میزان درآمد خود در سه ماهه‌ی سوم تا پایان ۳۰ سپتامبر را ۴۰ درصد و رسیدن به ۱.۶۵ میلیارد دلار عنوان کرد. سود خالص آن هم ۱۵۰ میلیون دلار یا ۳۰ سنت در هر سهم بود، در سال گذشته این میزان ۱۰۰ میلیون دلار یا ۹ سنت برای هر سهم گزارش شده بود.
تحلیلگران برای AMD انتظار گزارش‌های درآمدی ۱۳ سنت در هر سهم و ۱.۷ میلیارد دلار درآمد را داشتند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمدمراد بیات مدیرعامل مرکز فابا در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه تراکنش امسال (ITE 2018) با توجه به تحریم‌هایی که بر کشور ما تحمیل شده است برگزار خواهد شد تا بتوانیم با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با موفقیت از این مانع عبور کنیم.

ادامه مطلب