کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

در حال حاضر اینتل، مدیرعامل دائمی ندارد و معرفی تراشه‌های ۱۰ نانومتری‌اش همچنان به تاخیر می‌افتد، اما این عوامل باعش نشدند درآمد شرکت کاهش یابد. این شرکت اعلام کرد موفق به ثبت درآمد ۱۹.۲ میلیارد دلاری با سود عملیاتی ۷.۳ میلیارد دلار شد. مهم‌تر از آن اینکه، مهم‌ترین عامل کسب این درآمد (۱۰.۲ میلیارد دلار) از بخش PCهای معمول شرکت و نه مراکز داده یا دستگاه‌های اینترنت اشیا بود. همه‌ی این‌ها در شرایطی است که این شرکت حدودا یک سال از تولید انبوه معماری پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری با عنوان "Cannon Lake" عقب افتاده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

گوگل اعلام کرد سرویس جستجوی محتوای تصویری لنز را به جستجوهای تصاویر این شرکت می‌آورد. این اعلام اولین‌بار در رویداد ماه گذشته‌ی جشن بیستمین سالگرد گوگل اعلام شد. در این رویداد خبرهایی از آمدن AMP Stories و ویدئوهای بیشتر به جستجوهای گوگل منتشر شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

رضا معتمدی، معاون عملیات اورژانس تهران درباره‌ی مزاحمت‌های اورژانسی توضیح داد: به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد تماس‌های دریافتی اورژانس در طول روز مزاحمت‌های تلفنی است که عموم آن‌ها به صورت خواسته یا ناخواسته رخ می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تمدید مهلت بخشودگی جریمه وام‌های تولیدکنندگان تا پایان سال خبر داد.
محمدمهدی مفتح با اشاره به نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در این جلسه برخی از احکام و تبصره‌های قانون بودجه‌ی سال ۹۷ اصلاح شد، این اصلاحیه برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال می‌شود.
عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: با جابجایی در اوراق مندرج در بند ب تبصره‌ی ۵ قانون بودجه‌ی سال ۹۷، ۵۰۰ میلیارد تومان برای تسویه‌ی بدهی پیمانکاران توسعه و تکمیل راه روستایی درنظر گرفته شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

به گزارش فارس، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور آخرین وضعیت فرآیند صدور کارت ملی هوشمند با بدنه‌ی ایرانی را تشریح کرد.
سیف‌الله ابوترابی گفت: بیش از ۴۶ میلیون و ۵۶۶ هزار کارت تکمیل ثبت نام شده و بیش از ۴۴ میلیون و ۱۷۷ کارت از این تکمیل ثبت نام صادر شده و تلاشی با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام داده‌ایم که بتوانیم کارت هوشمند ملی را به ظرفیت تولید داخل برسانیم این تلاش موثر واقع شده و شرکت چاپخانه‌ی دولتی ایران متولی این بخش با کمک سایر مراکز است که این کار را انجام دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه انتصابات به صورت شفاف انجام می‌شود گفت میانگین سن مدیریت ۷ سال کاهش داشته و تعداد مدیران زن در وزارت ارتباطات افزایش یافته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

به گزارش Itmen، شرکت ارتباطات سیار ایران با انتشار صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ ماهه‌ی سال جاری، برای هر سهم ۱۹۳۴ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشت.
اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی دوره‌ی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه (حسابرسی نشده) شرکت ارتباطات سیار ایران منتشر شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

به گزارش ایسنا، دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گفت: وزارت کشور مخالف فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیست و قصد دارد فعالیت این تاکسی‌ها را ضابطه‌مند کند.
پوریا محمدیان یزدی گفت: تاکسی‌های اینترنتی نباید در کنار خیابان عضوگیری کنند و تایید صلاحیت اعضا تنها با یک استعلام صورت گیرد. در حقیقت باید همانطوری که در تاکسیرانی سخت‌گیری‌هایی برای رانندگان اعمال می‌شود و تنها با ارایه‌ی یک شماره‌ی پلاک هویت فرد، تخلفات وی، تعداد کمیته‌های انضباطی و نوع مشکلاتش مشخص می‌شود، برای آن‌ها نیز این اقدامات انجام شود. دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور با بیان این که تاکسی‌های اینترنتی در حوزه‌ی تاکسیرانی نیز اثرگذار بوده و باعث کاهش درآمد آن‌ها شده‌اند، گفت: اگر در طرح جامع حمل و نقل مشخص شود که در کل سفرهای شهر مثلا ۲۰ درصد حمل و نقل بایستی با تاکسی صورت بگیرد، با حضور این تاکسی‌های اینترنتی که مجوزهای لازم را ندارد کنترل این ۲۰ درصد از دست ما خارج می‌شود؛ البته باید به این موضوع توجه شود که این تاکسی‌ها سقف عضوگیری ندارند.

ادامه مطلب