امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

به گزارش ایسنا، در نوع جدید حمله به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) مهاجم یک حفره‌ی کوچک در آن ایجاد و داده‌های مشتریان را به‌صورت مستقیم از کارت‌خوان داخل ATM استخراج می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس کل بانک مرکزی ایران تاکید کرد که در مورد ارزهای دیجیتال بحث‌های مفصلی در بانک مرکزی، دولت و مجلس در جریان است.
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، در واکنش به این پرسش که آیا ایران واقعا به طور جدی در حال بررسی استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله‌ی محاسبات متقابل است؟ گفت: در مورد ارز دیجیتال بحث‌های مفصلی در بانک مرکزی، دولت و در مجلس در جریان است، الان هم در کمیسیون اقتصادی دولت موضوع ارز دیجیتال به طور جدی در حال بحث و بررسی است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

مطالعه‌ی جدیدی که توسط مرکز کارآفرینی آمریکا و موسسه‌ی دارایی نیویورک‌سیتی انجام گرفت نشان می‌دهد ایالات متحده‌ی آمریکا در حال از دست دادن مزیت رقابتی‌اش به عنوان مرکز غالب استارتاپ‌ها و سرمایه‌ی خطرپذیر است. این مطالعه گردش سرمایه‌ی خطرپذیر بیش از صد هزار معامله از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ را بررسی کرد و با جزئیات بیان کرد که چگونه از لحاظ تاریخی شیوه‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایالات متحده‌ی آمریکا تبدیل به پدیده‌ای جهانی شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

طراحی مجدد برنامه‌ی اسنپ‌چت بازخورد خوبی دریافت نکرد. مردم حالا از آن دل خوشی ندارند چراکه در زمانیکه به نظر می‌رسید برنامه در حال رشد است، طراحی مجدد آن رشد پایگاه کاربر و درآمد را کاهش داد. در یادداشتی داخلی که از مدیرعامل این شرکت به دست آمد، ایوان اشپیگل پذیرفته است که شرکت در طراحی مجدد اسنپ‌چت عجله کرد، وی نوشته "یک مشکل برطرف شد، اما چندین مسئله‌ی دیگر به وجود آمد." اشپیگل به خاطر ویژگی جدید و جداسازی پست‌های دوستان از کاربران عمومی ابراز پشیمانی نکرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

کالیفرنیا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن از آغاز سال ۲۰۲۰، گذرواژه‌های پیش‌فرضی مانند "admin"، "123456" و "password" کلاسیک قدیمی در تمامی لوازم الکترونیکی مصرفی جدید ممنوع می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه در حال حاضر حداکثر درآمد اپراتورها از دیتاست، از تعیین مقرراتی برای آزادسازی تعرفه‌ها خبر داد و گفت: آزادسازی به این معنا نیست که بازار کنترلی نباشد، معنایش این است که جایی که رقابت هست و در بازار و جایی که رقابت نیست، رگولاتوری تعرفه تعیین کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

به گزارش مهر، منوچهر منطقی در نشست چشم انداز سند فضایی کشور که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به اهداف سند جامع توسعه‌ی هوافضا که در بهمن ماه سال ۹۱ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، گفت: در این سند ۲۰ ساله دو برنامه‌ی ۱۰ ساله از سال ۸۵ تا ۹۴ و از سال ۹۵ تا ۱۴۰۴ تصویب شد که ۷ هدف را برای توسعه فناوری فضایی در کشور در برداشت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۶ مهر

به گزارش دیجیاتو، سال ۱۳۹۳ و بعد از پایان انحصار رایتل، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پروانه بهره‌برداری از نسل سوم و بالاتر را در اختیار دو اپراتور نخست ایران گذاشت. از همان سال تاکنون فاصله‌ی ایران از نظر فناوری ارتباطی موبایل با دنیا به حداقل رسید و همراه اول و ایرانسل اکنون در تمام شهرهای ایران پوشش سراسری 3G و 4G دارند. امروز ولی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که احتمالاً تا دوسال آینده، تکنولوژی 5G در خم کوچه‌ی بعدی فناوری در انتظار ماست.

ادامه مطلب