ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر

به گزارش مهر، بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد، در شش ماه نخست سال جاری ۲۴۲ میلیون و ۶۹۲ هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارد شده که ۱.۰۹ درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر

به گزارش مهر، حسین فلاح جوشقانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، اظهار داشت: هفته‌ی گذشته معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات نسبت به بررسی ارائه‌ی سرویس تلفن ثابت مخابرات اقدام کرد و متوجه شدیم که شرکت مخابرات مشترکان را به خرید اجباری اینترنت روی خطوط تلفن ثابت مجبور می‌کند.
وی گفت: این موضوع خلاف مقررات است و نباید در این زمینه انحصار ایجاد کرد. بر این اساس تذکرات جدی به مخابرات دادیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۳ مهر

به گزارش تسنیم، گزارش مفصلی از فعالیت برنامه‌های جانبی اینستاگرم و اپلیکیشن‌های جعلی این برنامه برای پلیس فتا ارسال شده که تاکنون ۲۰ مورد از آنها از روی بزرگترین اندروید مارکت ایران حذف شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۳ مهر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت به دلیل جبران ضرر و زیان ناشی از لغو آبونمان، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌شود.
به گزارش ایسنا، حسین فلاح جوشقانی در نشست "توسعه‌ی ارتباطات ثابت و چالش‌های پیش رو" که در نمایشگاه تلکام برگزار شد، اظهار کرد: پیشنهاد مخابرات را برای تغییر تعرفه‌ها هفته‌ی آینده در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌کنیم و راهکارهای مخابرات برای جبران ضرر ناشی از حکم لغو آبونمان تلفن ثابت به بحث گذاشته می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۳ مهر

در راستای تحقق اهداف اسناد بالا دستی در حوزه‌ی دستیابی به فناوری‌های فضایی از سوی دانشگاه‌های امیرکبیر، شریف و علم‌وصنعت ماهواره‌هایی طراحی و ساخته شد، ضمن آنکه به منظور دسترسی کشور به ماهواره‌های سنجشی کنسرسیومی متشکل از محققان دانشگاهی و پژوهشگاهی برای طراحی و ساخت ماهواره پارس-پ ایجاد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۳ مهر

به گزارش مهر، صادق عباسی شاهکوه در جمع خبرنگاران گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت، وظایف خود را در زمینه‌ی اجرای فیلترینگ مطابق با تکالیفی که به این شرکت محول شده است به نحو احسن انجام می‌دهد و تاکنون به طور رسمی گزارشی از نحوه‌ی عملکردمان در این زمینه دریافت نکردیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۳ مهر

مدیرکل ارزیابی امنیتی محصولات سازمان فناوری اطلاعات گفت: اگر ما رمز ارزی را که تولید می‌کنیم دارای ارزش کنیم، همسایگانمان آن را بپذیرند و بتوانیم در تبادلات خود از آن استفاده کنیم، مراجعه‌ی مردم به دلار کمتر می‌شود و به سمت آن می‌آیند. البته این به این معنی نیست که یک ارز ملی بتواند جای دلار را بگیرد؛ بلکه می‌تواند در کنار دلار، میزان گرایش را نسبت به دلار کاهش دهد.

ادامه مطلب