ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دبیرکل سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو) پیشنهاد کرد «استانداردهای مورد نیاز برای حفظ حقوق کاربران و استفاده‌ی کودکان از فضای مجازی را در دستور کار خود قرار دهد».
«محمدجواد آذری جهرمی» در دیدار دبیرکل سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) به همراه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: پیشنهاد می‌کنم سازمان ایزو استانداردهای مورد نیاز در حوزه‌ی مسئولیت اجتماعی در فضای مجازی را تهیه کند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

گوگل در حال راه‌اندازی به‌روزرسانی جدیدی با تمرکز بر مسافران همیشگی در فواصل تکراری برای سرویس Maps خود است که اطلاعات بسیار بیشتری را برای این دسته از مسافران تامین می‌کند، همچنین کنترل موسیقی از طریق این برنامه از دیگر این به‌روزرسانی‌ها است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

احتمالا اولین‌بار است که FBI مضنون خود را مجبور به باز کردن iPhone Xاش با استفاده از قابلیت Face ID اپل کرده است. بر اساس اسناد فاش شده‌ای توسط Forbes، نیروهای FBI در کلمبوس، اوهایو وارد خانه‌ی شخصی ۲۸ ساله شدند که متهم به سوء استفاده از بچه‌ها بود. با حکمی، آن‌ها وی را وادار کردند صورتش را در مقابل این دیوایس قرار دهد و آن را باز کند. پس از آن، FBI قادر بود آزادانه عکس‌ها، گفتگوها، و هر سند احتمالی دیگر را بررسی کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

یک قاضی کمیسیون تجارت بین المللی (ITC) ایالات متحده‌ی آمریکا گفت که موبایل‌های اپل یکی از پتنت‌های کوالکام در ارتباط با تکنولوژی مدیریت مصرف را نقض کرده است، اما درخواست این تراشه‌ساز را برای ممنوعیت ورود برخی از مدل‌های آیفون به داخل ایالات متحده نپذیرفت. Thomas Pender گفت "فاکتورهای منافع عمومی" بر خلاف درخواست کوالکام برای ممنوعیت هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر بررسی موضوع مذاکره‌ی محرمانه‌ی دولت با تلگرام در کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: هیچ گونه مذاکره‌ی جدیدی در رابطه با تلگرام صورت نگرفته است و این موضوع که در دستور کار هفته‌ی جاری کمیسیون صنایع مجلس بود، مربوط به طرح تحقیق و تفحص مجلس از مذاکراتی بود که ادعا می‌شود از سوی دولت به صورت محرمانه انجام گرفته و مربوط به قبل است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

به گزارش مهر محمدجود آذری جهرمی در نشست خبری در حاشیه‌ی تله‌کام احتمال قطع شدن اینترنت به بهانه‌ی تحریم را غیر محتمل عنوان کرد و گفت: محدودیت‌هایی در حوزه‌ی خدمات این بخش از سوی آمریکا اعمال شده است اما به نظر نمی‌رسد که قطع شدن کامل اینترنت رخ دهد.
وزیر ارتباطات افزود: با این وجود اما آمادگی لازم برای این شرایط وجود دارد و تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

به گزارش مهر، رمضانعلی سبحانی‌فر در مراسم افتتاحیه‌ی نوزدهمین نمایشگاه تلکام با تاکید بر اینکه توسعه‌ی بخش‌های مختلف کشور مرهون توسعه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: کلیه‌ی کسب‌وکارها، استعلام‌ها و مبادلات در بستر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می‌شود و دستگاه‌های دولتی باید از این بسترهای ایجاد شده استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

به گزارش مهر، مجید صدری در حاشیه‌ی نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران گفت: شرکت مخابرات ایران تاکنون مطابق با مصوبه‌ی سازمان تنظیم مقررات نسبت به دریافت هزینه آبونمان اقدام می‌کرد و خطایی در این زمینه انجام نداده بود.

ادامه مطلب