کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

تسلا و ایلان ماسک توافق کردند تحت مصالحه با اداره‌ی کل اوراق بهادار و داد و ستد آمریکا (SEC)، هر کدام ۲۰ میلیون دلار به رگولاتورهای مالی بپردازند و این میلیاردر از ریاست شرکت کناره‌گیری کند، اما به عنوان مدیر اجرایی در شرکت فعالیت خود را ادامه دهد.
این توافقنامه روز شنبه، توسط SEC اعلام شد و تسکینی برای سرمایه‌داران بود، افرادی که نگران این مبارزه‌ی طولانی مدت قانونی هستند که تنها باعث ضرر و زیان بیشتر به این خودروساز ماشین‌های برقی می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

در بازدید رئیس سازمان نقشه‌برداری از مراکز دانش‌بنیان دانشگاه شریف، آمادگی دانشگاه صنعتی شریف برای همکاری با سازمان نقشه‌برداری کشور اعلام و مقرر شد از خدمات دانش‌بنیان دانشگاه شریف در زمینه‌‎های مختلف از عکاسی رقومی گرفته تا تولید اپلیکیشن‌های مسیریابی ملی و حل مسائل فنی و تخصصی سازمان نقشه‌برداری استفاده شود.
به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید محمدرضا حسینی، معاون مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه این دانشگاه ۱۰ هزار دانشجو و ۴۰۰ نفر عضو هیئت علمی دارد، یادآور شد: این دانشگاه دو دوره‌ی آموزش محوری و پژوهش محوری را پشت سر گذاشته و امروزه در دوره‌ی فناوری محوری و کارآفرینی به سر می‎‌برد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی از فروش ارز خدماتی با ساز و کار جدید در ۱۱ بانک عامل خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مهدی کسرایی‌پور در خصوص مصارف ارز خدماتی اظهار کرد: در بخشنامه‌ها و بخش سوم مجموعه‌ی مقررات ارزی بانک مرکزی مصارف ارز خدماتی (غیربازرگانی) احصا شده که برخی از این مصارف به صورت نقد (اسکناس) و برخی به صورت حواله قابل پرداخت هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی در اطلاعیه‌ی بانک مرکزی با اشاره به تمایل مردم به فروش ارزهای خود و امتناع دلالان ارز و برخی از صرافی‌ها برای خرید ارز، از مردم خواست با مراجعه به شعب ارزی بانک‌های دارای مجوز عملیات ارزی نسبت به فروش ارزهای خود به قیمت اعلامی اقدام کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۰ مهر

مهدی محبی، رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی و تلفن همراه در گفتگو با خبرنگار مهر، در این باره گفت: از آنجایی که قیمت گوشی‌های موبایل در بازار کشور به دلیل وارداتی بودن، تحت تاثیر مستقیم نرخ ارز است، کاهش نرخ دلار در روز جاری، باعث کاهش قیمت گوشی‌های موجود در بازار شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

به گزارش مهر، دبیر هفته‌ی جهانی فضا از اجرای ۶۰ برنامه ترویجی در کشور به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا ( ۱۲ تا ۱۸ مهر) خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه‌ی این رویداد در کاشان برپا می‌شود.
محمدجعفر محمدی در نشست خبری هفته‌ی جهانی فضا با بیان اینکه در سال ۱۹۹۹ مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای ۴ تا ۱۰ اکتبر را هفته جهانی فضایی اعلام کرد و این زمان مصادف با پرتاب اولین ماهواره ساخت بشر بوده است، گفت: انجمن بین‌المللی هفته جهانی فضا به عنوان هماهنگ‌کننده‌ی برنامه‌ی این هفته، همه ساله با هدف تدوین برنامه‌ها، شعاری را برای هفته جهانی فضا انتخاب می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

به گزارش ماهنامه‌ی پیوست، در ادامه‌ی ادغام شرکت‌های استارتاپی مختلف با یکدیگر در جدید‌ترین اتفاق آلونک به عنوان پلتفرم فعال در حوزه‌ی املاک و مستغلات در شیپور ادغام شد. علیرضا اشکان، موسس آلونک، در گفت‌وگو با پیوست ضمن تایید این خبر می‌گوید: «ادغام آلونک در شیپور در حال انجام است و این تصمیمی بود که ما از مدت‌ها پیش در نظر داشتیم و برای این کار هم ابعاد مختلف تاثیر این ادغام بر بازار املاک و مستغلات را بررسی کردیم. در این زمینه تمام پلتفرم‌های فعال در بخش آنلاین املاک و مستغلات را در نظر داشتیم اما در نهایت شیپور را به عنوان بهترین گزینه برای انجام این کار انتخاب کردیم.»

ادامه مطلب