ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

مایکروسافت اولین‌بار کار بر روی برنامه‌های Office سازگار با محیط لمسی را پنج سال پیش و برای ویندوز ۸.۱ آغاز کرد. این برنامه‌ها که برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها با صفحات لمسی طراحی شدند، نسخه‌های سبک و سریعی از Word ،Excel، و PowerPoint بودند. مایکروسافت این نسخه‌ها را به طور منظم برای ویندوز 10 هم به‌روزرسانی می‌کرد، اما حالا این شرکت کار بر روی Windows 10 Mobile، همچنین این نوع از برنامه‌های Office را متوقف کرده است.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

سونی تغییر مهمی را در سیاست کراس‌پلی خود با دیگر کنسول‌ها اعلام کرد. PS4 قبلا به بازی‌های آنلاین اجازه‌ی اتصال به بازیکنان Xbox One یا Switch را نمی‌داد. حالا، سونی تست آزمایشی را برای کراس‌پلی بازی Fortnite آغاز می‌کند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

تلاش‌ها برای توسعه‌ی ماشین‌های خودران کاملا اتوماتیک همچنان برای از بین بردن فاصله و شکاف چند سال اخیر ادامه دارد، و حالا ARM اولین تراشه‌اش را که مخصوص این کار ساخته شده، رونمایی کرد. فناوری این شرکت در حال حاضر در بسیاری از دستگاه‌های موبایل و اینترنت اشیا وجود دارد و بعد از این در خودروها هم می‌توان آن را دید. اما تراشه‌ی Cortex-A76AE (َAutomotive Enhanced) ترکیبی از قدرت و کارایی بالایی است که قبلا در گوشی‌های هوشمند با فناوری "Split-Lock" متمرکز بر امنیت استفاده می‌شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

به گزارش فارس، رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران از آغاز ثبت نام از واردکنندگان کالای ICT متقاضی دریافت کد دسترسی به سامانه‌ی نیما خبر داد و اظهار داشت: متقاضیان تا ۱۵ مهر برای ارایه‌ی درخواست‌ فرصت دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران از رونمایی از ۲۰ محصول ایرانی حوزه‌ی مخابرات در نمایشگاه تله‌کام امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، فرامرز رستگار با اشاره به شعار «دستاوردهای تازه، فرصت‌های پیشرو» برای نمایشگاه «ایران تله‌کام ۲۰۱۸» گفت: در شرایط کنونی کشور، شرکت‌های عضو سندیکای صنعت مخابرات، توانسته‌اند در ۶ ماهه‌ی اول سال، ۲۰ محصول جدید به بازار عرضه کنند که نشان از تغییر روش آن‌ها در شرایط بحران دارد و این یکی از دستاوردهای نمایشگاه تله‌کام امسال است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران از ثبت ۳۰ جایگاه در مدار زمین به نام ایران خبر داد و گفت: با تسریع آماده‌سازی زیرساخت‌ها، قصد داریم خودمان از این نقاط برای قراردادن ماهواره‌های بومی استفاده کنیم.
مرتضی براری در مورد آخرین وضعیت موقعیت‌های مداری ایران و تاثیر تحریم‌ها در از دست دادن احتمالی این نقاط اظهار داشت: نقطه‌ی مداری حاکمیت‌ناپذیر بوده و برای کل جوامع بشری است، به همین دلیل موضوع تحریم وارد این بخش نمی‌شود.

ادامه مطلب