ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: با وجود شرایطی که برای تاکسی‌های اینترنتی در این فرودگاه در نظر گرفته شد، آن‌ها نسبت به همکاری با فرودگاه اقدام نکردند؛ لذا از این پس حضور این تاکسی‌ها در فرودگاه ممنوع بوده و تلاش می‌کنیم اجازه‌ی فعالیت به آن‌ها ندهیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

چهار نشست تخصصی در نوزدهمین نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۸ با حضور شرکت‌های دولتی و خصوصی در مدت چهار روز برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امسال نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۸ با شعار «دستاوردهای تازه، فرصت‎‌های پیش‌رو» میزبان نشست‌های تخصصی در پنل‌های گوناگون است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

«به‌روزرسانی سیستم‌عامل و نرم‌افزارها» و «تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان» از مهم‌ترین توصیه‌های مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور برای مقابله با افزایش سطح تهدیدهای فضای مجازی است.
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور با هدف پیشگیری از حوادث سایبری مرتبط با فضای تحریم‌های کشورهای متخاصم علیه جمهوری اسلامی ایران ۱۰ توصیه منتشر و تاکید کرد: اقدام‌های پیشگیرانه برای افزایش سطح امنیت و پیشگیری حداکثری از حوادث سایبری در صورت افزایش سطح تهدیدات و مرتبط با فضای تحریم‌های کشورهای متخاصم علیه جمهوری اسلامی ایران، برای بررسی و به کارگیری در سطح سازمان‌ها و دستگاه‌ها ارائه شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

فیسبوک روز جمعه اعلام کرد از نقض داده‌ی بیش از ۵۰ میلیون کاربر خود صدمه دیده است. بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، فیسبوک روز سه‌شنبه متوجه‌ی این حمله شد و با FBI تماس گرفت. بر اساس این گزارش، هکرها قادر به کنترل حساب‌های کاربری اعضا بودند. برای احتیاط، این شبکه‌ی اجتماعی به طور خودکار بیش از ۹۰ میلیون حساب کاربری را از سیستم خارج کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

ماه مارس، یوتوب شروع به آزمایش قابلیت تصویر در تصویر (PiP) در وب برای تماشا و مرور همزمان کرد. با این طراحی، کاربران تنها قادر به فعال کردن PiP در زمانی بودند که به دور از پخش‌کننده‌ی فعلی جستجو می‌کردند. در حال حاضر یک آیکون Miniplayer در پایین سمت راست پنجره‌ی پخش ویدئو قرار دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

Spiegel Online و Quartz گزاش می‌کنند، اسپاتیفای در حال ارسال ایمیل به برخی کاربران در طرح خانوادگی است و از آن‌ها می‌خواهد موقعیت GPSشان را به منظور تائید اینکه آن‌ها در مکانی مشابه زندگی می‌کنند، اعلام کنند. بر اساس این ایمیل، مشترکینی که آدرس‌های خانه‌شان را تائید نکنند احتمالا دسترسی به طرح خود را از دست می‌دهند. این حرکت تلاش آشکاری از اسپاتیفای برای سختگیری بیشتر بر گروه‌هایی از دوستانی است که بر روی اشتراک‌های فردی از طریق به اشتراک‌گذاری طرح‌های تخفیفی برای خانواده‌ها به دنبال ذخیره‌ی پول هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به آخرین وضعیت ماهواره‌های در حال پرتاب گفت: ماهواره‌ی دوستی کامل شده و در حال پیگیری مجوز برای پرتاب آن هستیم که امیدواریم امسال اتفاق بیافتد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

رایتل با ارایه‌ی آخرین فناوری‌های نوین ارتباطی و معرفی سرویس‌های جدید، میزبان بازدید‌کنندگان نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام است.
به گزارش روابط عمومی رایتل، این اپراتور به عنوان همراه هوشمند مشترکین تلفن همراه کشور، با شعار «هوشمندانه زندگی کن»، در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (ایران تلکام 2018)، به معرفی آخرین خدمات، دستاوردها و راهکارهای نوین ارتباطی خود می‌پردازد.

ادامه مطلب