ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

وزیر ارتباطات اعلام کرد که بهترین راه مقابله با قاچاق کالا و ارز پس از تصویب قانون آن، راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی است که می‌تواند در این زمینه پیشگیرانه عمل کرده و شفافیت‌زا باشد، اما برخی دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی تاکنون حاضر به اجرای این سامانه‌ها و اتصال آن به سامانه مرکزی نشده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی از برگزاری سه مزایده‌ی عمومی خبر داد و گفت: برای واگذاری سهم شرکت رایتل نیز با ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) به تفاهمی دست یافته‌‌ایم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

در روزهای پرفراز و نشیب بازار خودرو، ثبت نام‌های خودروسازان برای فروش خودروهای جدید شکایت مردم از هزینه‌های سلیقه‌ای ثبت نام در برخی کافی‌نت‌ها را رقم زده و دردسری برای صنف کافی‌نت‌داران شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

بزرگ‌ترین طرح دانش‌بنیان شرکت ملی پست ایران با عنوان صاپست (صندوق پستی مجازی ایرانیان) توسط محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح گردید.
به گفته‌‌ی طراح این فرایند، صاپست، نخستین روش آدرس‌دهی متغیر و مبتنی بر فرد در جهان است که با استفاده از آن، آدرس افراد به یک کد خلاصه تغییر یافته و پس‌ از آن با جابجایی در هر نقطه از کشور یا جهان تا پایان عمر، تغییری در نشانی آنان به وجود نخواهد آمد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

کنفرانس Oculus Connect 5 با چندین معرفی آغاز شد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در این کنفرانس از جدیدترین هدست واقعیت مجازی این شرکت با عنوان Oculus Quest رونمایی کرد که قرار است در بهار ۲۰۱۹ و با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش برسد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

کوالکام ادعا می‌کند اپل به طور وسیعی مالکیت معنوی محرمانه‌ی این شرکت را زیر پا می‌گذارد و برای بهبود عملکرد تراشه‌ها، با دزدیدن اطلاعات کوالکام، آن‌ها را در اختیار اینتل قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

گوگل به انتقادات این هفته درباره‌ی تغییرات اخیر آن در عملکرد ورود به سیستم Chrome پاسخ داد. کارشناسان امنیتی از گوگل انتقاد کردند که به طور خودکار کاربران Chrome را با وارد شدن به حساب کاربری جیمیل‌شان می‌کند؛ معمولا زمانیکه فرد بخوهاد بوک‌مارک‌ها، گذرواژه‌ها، و تاریخچه‌ی مرور بین دستگاه‌ها را هماهنگ کند، این مورد را انتخاب می‌کند. درحالیکه گوگل ادعا می‌کند هماهنگ‌سازی به طور خودکار فعال نیست، این تغییر به عنوان روشی تفسیر می‌شود که کاربران را به اشتراک‌گذاری تصادفی اطلاعات بیشتری سوق می‌دهد. هم‌اکنون گوگل کنترل بیشتری روی این تغییرات دارد.

ادامه مطلب