سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

مایکروسافت پشتیبانی موس و کیبورد بر روی Xbox One را ممکن می‌سازد. آزمایش‌کنندگان منتخب Xbox قادر به امتحان این پشتیبانی جدید در هفته‌های آینده می‌شوند. با همکاری مایکروسافت و Razer، کاربران Xbox One می‌توانند از قابلیت‌های این شرکت ساخت وسایل جانبی رایانه مانند اثرات نورپردازی Chroma استفاده کنند. اغلب کیبوردها و موس‌های با سیم و بدون سیم توسط Xbox One پشتیبانی می‌شوند، و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند امکان استفاده از آن را به بازی‌های خود اضافه کنند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

دوران پیش‌نمایش تمام شد. مایکروسافت دسترسی عمومی Office 2019 را از ۲۴ سپتامبر برای ویندوز و Mac آغاز کرد. Office 2019 جانشین Office 2016 است. Office 2019 نسخه‌ی دایم office مایکروسافت است و شامل Word ،Excel ،PowerPoint ،Outlook ،Project ،Visio ،Access و Publisher می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

Slack یک ابزار همکاری تیمی مبتنی بر رایانش ابری است که توسط بیش از هشت میلیون نفر در هزاران شرکت استفاده می‌شود. این شرکت مستقر در سان‌فرانسیسکو اعلام کرد، Astro را خریده است، استارتاپ پیام‌رسانی که هوش مصنوعی را برای بسیاری از کارها نظیر اولویت‌بندی ایمیل‌ها، پاسخگویی به ایمیل‌های بی‌پاسخ و دریافت دستورات صوتی به کار می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

به گزارش فارس، بنابر اعلام اصناف، افراد حقیقی و حقوقی فعال در واردات کالا اگر به دریافت ارز و دسترسی به سامانه‌ی نیما نیاز دارند به اتحادیه‌ها درخواست دهند تا اتحادیه با تحویل درخواست به بانک مرکزی کد دسترسی درخواست‌کنندگان را دریافت کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

به گزارش مهر، سازمان فضایی ایران از برگزاری دو مسابقه‌ی مقاله‌نویسی و فیلم‌سازی به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا خبر داد. آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقات، ۱۸ مهرماه است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

معاون وزیر ارتباطات گفت: به دنبال افزایش کیفیت ارائه‌ی خدمات و قیمت تمام‌شده‌ی محصول در دیتاسنترهای داخلی در مقایسه با نمونه‌های خارجی، برای جذب استفاده کنندگان هستیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به موفقیت‌ها و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان وارد بورس می‌شوند.
سورنا ستاری در نشست با مدیران، روسا، فعالان دانش‌بنیان، فناوران و نخبگان استان گلستان با اشاره به فعالیت ۳۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور، اظهار کرد: سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان بیش‌از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشتند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۶ مهر

مهدی الیاسی با بیان اینکه اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان (مصوب ۱۳۸۹) در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به عهده‌ی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور است، خاطر نشان کرد: در خردادماه ۱۳۹۲ تنها ۲ شرکت و تا پایان سال ۱۳۹۲ نیز ۵۵ شرکت از مسیر این قانون تایید صلاحیت دانش‌بنیان را اخذ کردند.

ادامه مطلب