ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک بین سازمان فضایی ایران و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان به‌ منظور ارتقا بینش علمی دانش آموزان، دانش‌پژوهان، معلمان، اساتید و اعضای کمیته‌های المپیادهای علمی نسبت به تحولات و دستاوردهای علمی، آموزشی و فرهنگی کشور امضا شد.
مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران در مراسم امضا این تفاهم‌نامه با تاکید بر اهمیت آموزش‌وپرورش نسل جوان و ضرورت آموزش فناوری‌های نوین به آنان گفت: شناسایی استعدادها و ایجاد شرایط لازم برای شکوفایی آن‌ها در زمینه‌های مختلف و توسعه‌ی دانش و سطح علمی نسل جوان از وظایف اصلی دولت‌ها به شمار می‌رود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

این آیین‌نامه قرار است به پیشنهاد مشترک سازمان توسعه‌ی تجارت ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هیات وزیران ابلاغ شود که فناوران جهت نظرخواهی از علاقه‌مندان این حوزه بخش‌هایی از آن را در این گزارش منتشر کرده است. نکته‌ی جالب این دستورالعمل نقش محوری اتحادیه‌ی صادرکنندگان نرم‌افزار و اتاق ایران در تصمیم‌گیری‌ها و نظارت بر روند اجرای کار است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

در راستای برنامه‌های وزارت ارتباطات برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، نوآور و کارآفرین حوزه‌ی فناوری اطلاعات، جزئیات «برنامه نوآفرین» در قالب ۱۲ بسته تا پایان هفته‌ی جاری منتشر خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر خود نوشت: روز گذشته مبالغ کسر شده از ۲ میلیون مشترک همراه اول که بدون اطلاع در سرویس‌های ارزش افزوده عضو شده بودند، به حساب آن‌ها مسترد شد. مجموع مبالغ کشف شده تا کنون بالغ بر حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده است. در مواردی میزان مبالغ بازگشتی به مردم تا ۵ میلیون ریال نیز بوده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

فیسبوک در حال از دست دادن دو تن از موسسین یکی از ارزشمندترین خریدهایش است.
اولین‌بار نیویورک تایمز گزارش کرد، Kevin Systrom و Mike Kriger موسسان اینستاگرم به مدیران فیسبوک گفتند قصد ترک این شرکت را در هفته‌های پیش رو دارند. Systrom هم‌اکنون مدیر‌عامل اینستاگرم و Kriger مدیر ارشد تکنولوژی آن است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

تویوتا از اوایل سال ۲۰۱۸ با اضافه کردن CarPlay به اتومبیل‌هایش به دوران مدرن پیوست، اما این برای کاربران اندروید خیلی خوب عمل نکرد. به گزارش بلومبرگ، تویوتا موافقت کرده پشتیبانی مستقیم Android Auto را در اتومبیل‌هایش وارد کند و اعلامیه‌ی آن را خیلی زود در اکتبر منتشر می‌کند. کاربران می‌توانند از قابلیت‌های آن، پیش‌تر از طریق SmartDeviceLink استفاده کنند، اما دسترسی به اطلاعات و صفحه‌نمایش مرکزی در آن محدودیت‌هایی دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۵ مهر

به گزارش ایبِنا به نقل از ایسنا، سعید فلاح‌پور درباره‌ی عوامل رشد نقدینگی بورس طی هفته‌های گذشته، اظهار داشت: بورس در طی ماه‌های اخیر توانسته نقدینگی بیشتری را جمع کند و در طی این مدت جذب نقدینگی با روند معنی‌داری رخ داده است.

ادامه مطلب