ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

در حالی که مهاجمان سایبری از هر فرصتی برای هجوم به اطلاعات کاربران و کلاهبرداری از آن‌ها اقدام می‌کنند، با فرا رسیدن فصل بازگشایی مراکز آموزشی لازم است کاربران هنگام خرید آنلاین لوازم تحریر نکات ایمنی را رعایت کنند.
به گزارش ایسنا، امروزه با توجه اینکه در عصر ارتباطات درج آگهی‌های تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای در دنیای مجازی دارد، شاهدیم که افرادی از طریق درج این نوع آگهی‌ها، به کسب‌وکار غیرقانونی اقدام کرده و از این تبلیغات برای اهداف سوء و کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمضان‌علی سبحانی‌فر در مراسم افتتاحیه‌ی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تلکامپ ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: مشخص است که امسال نمایشگاه به صورت پر رونق‌تری برگزار شده است. در این نمایشگاه فرصتی فراهم می‌شود تا شرکت‌ها توانمندی‌های خود را در کنار یکدیگر قرار دهند و از تجربیات هم استفاده کنند.
وی با بیان اینکه عرصه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات هر روز در حال پیشرفت و توسعه است، گفت: هر چه جلوتر می‌رویم نیازمندی‌های این عرصه بیشتر می‌شود و این ربطی به یک قشر و گروه ندارد این تکنولوژی در زندگی پیر و جوان و در همه‌ی عرصه‌ها اعم از هنر، جنگ، اقتصاد و سیاست وارد شده و کم‌کم در حال پر کردن فضای فیزیکی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

به گزارش ایلنا به نقل از پژوهشکده‌ی پولی و بانکی، سامانه‌ی ایکس‌ری سیار برای تشخیص انواع کالاهای ممنوعه، قاچاق و قاچاق ارز توسط وزارت دفاع به صورت بومی تهیه و در عوارضی دوم جاده تهران-ساوه با حضور جانشین وزیر دفاع و مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رونمایی شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

به گزارش روزنامه‌ی ایران، به دنبال شیوع معضل جدید استخراج مخفیانه‌ی ارزهای دیجیتال در سایت‌های دولتی و استفاده از پردازنده‌ی کامپیوتر کاربر، وزیر ارتباطات از ارائه‌ی گزارش به پلیس فتا برای پیگیری این تخلف خبر داد.
موضوع استخراج مخفیانه ارز دیجیتال از سایت‌های اینترنتی طی چند ماه گذشته در کشور شیوع یافته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاحیه‌ی نوزدهمین نمایشگاه ایران تلکام با اشاره به افزایش تعرفه‌ی اپراتورهای تلفن همراه از رایتل به عنوان اپراتوری که در برابر گرانی مقاومت کرده است نام برد.
به گزارش روابط عمومی رایتل، نوزدهمین نمایشگاه ایران تلکام صبح امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کمیته‌ی ارتباطات مجلس شورای اسلامی، دبیر سندیکای صنعت مخابرات، معاونان وزارت فاوا و مدیران ارشد اپراتورها و فعالان این حوزه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران فعالیت خود را آغاز کرد.‌

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

وزیر ارتباطات در مورد اختلال به وجود آمده در سامانه‌ی GPS در شهر تهران گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سیستم‌های نظارتی رگولاتوری، سیگنال مزاحمی در یک منطقه از تهران شناسایی شد که این سیگنال باعث اختلال در سامانه GPS شده بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

وزیر ارتباطات در مورد صفر شدن کارمزد USSD، خاطر نشان کرد: موضوع تعارض میان رگولاتوری ارتباطات و رگولاتوری بانک‌ها در همه‌ی کشورها وجود دارد و بانک‌داری سنتی با توسعه‌ی بانکداری مبتنی بر موبایل در تعارض است. بر این اساس در کشور ما نیز موضوع حذف USSD و توقف خدمات کدهای دستوری مطرح شده که موضوعی میان وزارت ارتباطات و بانک مرکزی که باید حل شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۱ مهر

با اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همراه اول و راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران برای پوشش کامل نسل سه و چهار اینترنت همراه در جاده‌‌های ریلی کشور تفاهم‌نامه امضا می‌کنند.

ادامه مطلب