ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

مرتضی براری در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه اقتصاد فضا در ۱۰ سال گذشته رشد بیش از صددرصد داشته است و متوسط رشد اقتصاد فضا نسبت به متوسط اقتصاد دنیا بسیار بالاتر بوده است، تاکید کرد: هم اکنون فناوری فضایی و اقتصاد مرتبط با آن در GDP نقش آفرینی می‌کند. به نحوی که سهم فضا ۴۵ صدم درصد از تولید ناخالص دنیا است و این تکنولوژی در حال رشد است. پیش‌بینی می ‌شود در آینده‌ی نزدیک تا چهار درصد و حتی هشت درصد از تولید ناخالص دنیا را بخش فضایی در اختیار بگیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

به گزارش مهر، محمدجعفر محمدی دبیر کمیته‌ی اجرایی تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین سازمان فضایی ایران و موسسه‌ی مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران در مورد اهداف امضاء این تفاهم‌نامه که در هفته‌ی جاری انجام شد، گفت: در دنیای کنونی به تناسب پیشرفت فناوری فضایی، توجه ویژه به جنبه‌های گوناگون این فناوری از جمله الزامات حقوقی و دیپلماسی، بسیار حائز اهمیت است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه‌اندازی ۲ تارنما خبر داد که به صورت برخط (آنلاین) اثر تجمعی تشعشع امواج رادیویی را در شهرهای تهران و شیراز اندازه‌گیری می‌کند.
بیست و دوم تیرماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نصب ۱۸ سایت اندازه‌گیری امواج رادیویی در شیراز خبر داد و گفت: در دیگر شهرهای کشور که ذهنیت وجود پارازیت‌های مضر در فضای آن‌ها وجود دارد، این اندازه‌گیری انجام و نمایشگر آن نصب می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

به گزارش تسنیم، رئیس اتحادیه‌ی صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار گوشی در انبار‌ها است که باید دولت مجوز فروش دهد.
مهدی محبی درباره‌ی وضعیت بازار گوشی تلفن همراه گفت: وضعیت بازار خوب نیست زیرا اجازه‌ی فروش به شرکت‌ها داده نشده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی رضایی بر ضرورت راه‌اندازی و ایجاد تیم واکنش سریع نسبت به رخدادهای امنیتی در فضای مجازی در بین دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت مرکز ماهر تاکید کرد و گفت: به منظور تحقق این مهم و حفظ آمادگی مدیران و کارشناسان امنیت شبکه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان ضمن تشکیل این تیم‌ها، آموزش‌های تخصصی لازم نیز در این زمینه ارائه می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمد تسلیمی در جلسه‌ی کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات پدافند سایبری استان تهران با اشاره به وظایف و اقدامات انجام شده این مرکز، گفت: از ابتدای سال ۹۷ مرکز ماهر حملات سایبری را در محورهایی مانند حملات هدفمند در مقیاس ملی، حملات هک و دیفیس و آلودگی بدافزار، حملات و آلودگی‌ها در حوزه‌ی تلفن همراه، آسیب‌پذیری نرم‌افزارها و تجهیزات پرکاربر و صفحات جعلی، پایش و خنثی کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

به گزارش مهر، شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که در اجرای مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با توجه به شیوه‌ی جدید محاسبه‌ی تعرفه‌ی پهنای باند اینترنت از ابتدای شهریورماه سال جاری هزینه‌ی واگذاری این خدمات به اپراتورها را حدود ۲۰ درصد کاهش داد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

اواخر سپتامبر T-Mobile اعلام کرد این شرکت از جانب هکرهایی ضربه خورده که قادر به دسترسی به اطلاعات شخصی نزدیک به ۲ میلیون مشتری، شامل نام، کد پستی، شماره موبایل، آدرس‌های ایمیل، شماره‌ی مخاطبین، و نوع حساب کاربران بودند. به گفته‌ی این شرکت، اطلاعات حساس‌تر از جمله اطلاعات مالی، شماره‌های امنیت اجتماعی، و رمزهای عبور در این نقص دزدیده نشده‌اند.

ادامه مطلب