ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست در دیدار با سائوراب کومار، سفیر هند در ایران به مشترکات فرهنگی ایران و هند اشاره و اظهار کرد: رابطه‌ی دو کشور در بحث ارتباطات پستی در طول سالیان گذشته به ویژه دهه‌های اخیر بسیار خوب و سازنده بود است و امیدواریم این همکاری‌ها تداوم یابد.
وی در ادامه وضعیت مبادلات پستی ایران و هند را تشریح کرد و افزود: مبادلات پستی دو کشور همه روزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود که بر این اساس تنها در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۴۶۷۳ مرسوله از ایران به هند صادر و ۵۵۸۸ مرسوله از هند به ایران وارد شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

شركت ارتباطات زيرساخت در اجرای مصوبه‌ی كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با توجه به شيوه‌ی جديد محاسبه‌ی تعرفه‌ی پهنای باند اینترنت، ازابتدای شهريور ماه سال جاری هزينه‌ی واگذاری اين خدمات به اپراتورها را حدود ۲۰ درصد كاهش داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: در پروانه‌ی ایجاد و بهره‌برداری از اپراتور ماهواره‌ای اجازه داده شده تا سرمایه‌گذار بین‌المللی ۴۹ درصد در این مشارکت کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

به گزارش مهر، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از اعلام سیاست‌های اصلی بانک مرکزی در حوزه‌ی ارز دیجیتال تا پایان شهریور سال جاری خبر داد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

اگر تاکنون آرزوی فرصتی برای بازگشت به سال‌های طلایی ویندوز ۹۵ را داشته‌اید، هم‌اکنون زمان آن رسیده است. Felix Rieseberg توسعه‌دهنده‌ی Slack، سیستم‌عامل معروف مایکروسافت را به اپلیکیشن رایگانی تبدیل کرده که بر روی کامپیوترهای مک، ویندوز و لینوکس اجرا می‌شود. هر کدام از آن‌ها نیاز به چیزی بیشتر از ۱۳۰ مگابایت دانلود از GitHub ندارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

پس از اعلامیه‌های اخیر در ارتباط به عرضه‌های اولیه‌ی کوین (ICOs) و ارزهای رمزنگاری شده، پلتفرم‌های پرداخت بر موبایل چینی شامل WeChat و AliPay تلاش می‌کنند تا همگام با رگولاتورها پیش روند. بر اساس خبری منتشر شده در تاریخ ۲۴ آگوست، هر دوی این غول‌های پرداخت گفته‌اند با سازمان‌های دولتی برای نظارت بر معاملات ارز رمزنگاری همکاری نزدیک می‌کنند.

ادامه مطلب