سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

Epic Games در حال توسعه‌ی "سیستم رقابتی کاملی" است که بازیکنان را در داخل بازی مشابهی در مقابل هم قرار می دهد و "بر اساس عملکردهاشان شناخته می شوند." Epic توضیحی در مورد چگونگی کارایی این سیستم نگفت، اما احتمالا از اواخر پاییز در دسترس قرار می گیرد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

بر اساس خبری از CNBC، اینستاگرم در حال آزمایش قابلیتی است که کاربران لیست‌های اجتماعی دانشجویی را گروه‌بندی می‌کنند. این حرکتی متعاقب قابلیتی در فیسبوک است که به عنوان یک پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی منحصر به کالج‌ها آغاز شده است. این سرویس برای دانشجویانی است که مشغول به تحصیل هستند و فارغ‌التحطیلان را شامل نمی‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

به گزارش مهر، بررسی‌ها براساس آمارهای مرکز ثبت پسوندها و دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، نشان می‌دهد که تا پایان مردادماه امسال ۹۸۵ هزار و ۸۶۲ دامنه‌ی اینترنتی متعلق به ایران از سوی کاربران به ثبت رسیده و این درحالی است که تا پایان سال ٩٦ بالغ بر ٩٦٧ هزار و ٩٨٩ دامنه به نام ایران ثبت شده بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

به گزارش مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری در مورد موضوع آتش‌سوزی‌های متعدد در هورالعظیم و اقدامات سازمان فضایی ایران در این خصوص گفت: تالاب هورالعظیم بزرگ‌ترین تالاب استان خوزستان و یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های ایران است که یک سوم آن در ایران و مابقی در کشور عراق واقع شده است. در حال حاضر مساحت هورالعظیم در بخش عراق برابر ۶۶.۶۰۰ هکتار و در بخش ایران برابر با ۳۵.۳۰۰ هکتار است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و و دبیر ستاد توسعه‌ی فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در یادداشتی نوشت:
فناوری‌های «نرم» و «هویت‌ساز» و صنایع خلاق، آن‌چنان که از نام و هیبتشان پیداست، هم با متخصصان ارتباط مستقیم دارند، هم با آحاد مردم و هم با فرهنگ و تمدن. بنابراین عرصه‌ای سوق‌الجیشی و حساس را در بر گرفته‌اند و اثرشان نافذ و کارآمد است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سورنا ستاری روز چهارشنبه ۹۷/۶/۷ در افتتاحیه‌ی باشگاه کسب‌وکار دانش بنیان (BOX) گفت: پول دولت قطعا برکت ندارد. رشد اقتصادی از جیب کارآفرینانی بیرون می‌آید که پول خود را خرج می‌کنند؛ نه از دولت. همه جای دنیا همین امر صادق است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مشکلات استان بوشهر که باعث ناپایداری خدمات ارتباطی می‌شود زیرساخت فیبر نوری است که با سرمایه‌گذاری در این بخش بسیاری ازمشکلات ارتباطی استان حل می‌شود.
به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در جم استان بوشهر افزود: تعدادی از روستاهای استان بوشهر با جمعیت ۳۰۰ خانوار دچار مشکل ارتباطاتی هستند که تلاش می‌شود تا پایان سال مشکل ارتباطی آن‌ها برطرف شود.

ادامه مطلب