ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

به گزارش ایلنا، محمدرضا طلایی رئیس اتحادیه‌ی تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران از برگزاری پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین نمایشگاه جیتکس دوبی در مهرماه سال جاری خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و نوسانات نرخ ارز، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسته‌ی اجرایی ویژه‌ای برای عبور از شرایط جدید را در دستور کار خود قرار داد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

تنها والدین نیستند که نگران استفاده‌ی فرزندان‌شان از گجت‌ها هستند. بر اساس مطالعه‌ی جدیدی منتشر شده توسط Pew Research Center، در هفته‌ی جاری، نوجوانان آمریکایی قدم‌هایی برای محدود کردن خودشان در استفاده‌ی بیش از حد از تلفن‌هایشان و برنامه‌های اعتیادآور، مانند شبکه‌های اجتماعی برداشتند. اکثریت، ۵۴ درصد نوجوانان، گفتند زمان زیادی را صرف گوشی‌های همراهشان می‌کنند، و نزدیک به این تعداد – ۵۲ درصد – گفتند تلاش می‌کنند استفاده از تلفن‌هایشان را به روش‌های مختلفی کاهش دهند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

بلومبرگ گزارش می‌کند، ژاپن قصد دارد برای دهه‌ی آینده، تاکسی‌های پرنده را وارد خیابان‌های اصلی‌اش کند و برای انجام این کار گروهی را تحت رهبری دولت تشکیل می‌دهد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

توئیتر می‌گوید پشتیبانی تمامی کاربران iOS که نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند، خاتمه می‌دهد. مبتنی بر پیامی که در متن به‌روزرسانی این برنامه در جدیدترین APP Store منتشر شده، تنها کاربرانی که iOS 10 یا بالاتر را دارند، از پشتیبانی برنامه‌ی توئیتر بهره‌مند می‌شوند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

به گزارش مهر، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای اعلام کرد: در روزهای اخیر مهاجمان با نفوذ به ‫حساب ایمیل یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه‌ی پتروشیمی، به انتشار ایمیلی جعلی با پیوست آلوده اقدام کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

به گزارش بازرگانی مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، محمدعلی یوسفی‌زاده مدیرعامل آسیاتک ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به روند چرخه‌ی اقتصاد در دنیا، ادغام شرکت‌های موفق به جهت هم افزایی و استفاده از دانش، تکنولوژی تجربه و منابع مالی با هدف ارتقای کمی و کیفیت خدمات، چندین سال است که به‌ صورت گسترده در تمامی صنایع مادر و زیربنایی آغاز شده و با موفقیت در حال ادامه است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

به گزارش مهر، شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: اخیراً برخی کلاه‌برداران با آگاه شدن شهروندان از شیوه‌های کلاه‌برداری کارت به کارت و تلفنی، شیوهای جدیدی را جهت اغفال مردم و کشاندن آنان به باجه‌های خودپرداز بانک‌ها پیاده می‌کنند؛ به این نحو که شماره‌ی تماس‌گیرنده با دایورت شدن روی شماره‌ی یکی از مراکز مخابراتی و یا صداوسیما و یا مراکز دیگر، موجب جلب اعتماد شده و از این طریق کلاه‌برداری کارت به کارت در مواردی اتفاق افتاده است.

ادامه مطلب