کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

SurveyMonkey، شرکت نرم‌افزاری که دیگر شرکت‌ها می‌توانند از آن برای گرفتن اطلاعات از کارمندان، مشتریان، و دیگران استفاده کنند، روز چهارشنبه تحت عنوان نمادین SVMK برای عرضه‌ی عمومی در Nasdaq ثبت نام کرد. بر اساس این سند، این شرکت به دنبال افزایش سرمایه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری در این قرارداد است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

AWS، بازوی محاسبات رایانش ابری آمازون، اعلام کرد قصد به کارگیری سرویس پایگاه داده‌ی ارتباطی‌اش (RDS) را در VMware دارد؛ مهم نیست که آن به صورت VMware Cloud بر روی AWS قرار داشته باشد و یا به طور اختصاصی در یک مرکز داده‌ی سازمانی قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

اساس خبری از وال‌استریت ژورنال، تویوتا مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در اوبر سرمایه‌گذاری می‌کند. این میزان ارزش شرکت اوبر را به ۷۲ میلیارد دلار می‌رساند. به عنوان بخشی از این توافقنامه، این دو شرکت به طور مشترک برای توسعه‌ی ماشین‌های خودران کار می‌کنند. این ارزیابی برای اوبر کمی بالاتر از دسامبر گذشته است، زمانیکه Softbank ژاپن ۲۰ درصد سهام این تجارت به اشتراک‌گذاری ماشین را خریداری کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای آیین‌نامه‌ی اتصال بانک‌های دولت همکاری خواهد کرد، گفت: کارهای تخصصی آیین‌نامه در کارگروه‌های تخصصی مرکز ملی فضای مجازی انجام شده است. فردا عصر در شورای عالی فضای مجازی تشکیل جلسه می‌دهیم تا این آیین‌نامه تصویب شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

به گزارش مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، پژوهشگران امنیتی Booz Allen Hamilton بدافزاری را کشف کرده‌اند که سیستم‌های POS (کارت‌خوان) را مورد هدف قرار می‌دهد. این بدافزار جدید کشف شده که RtPOS نام گرفته در حد سایر بدافزارهای POS مانند TreasureHunter ،UDPoS ،RawPOS یا MajikPOS پیشرفته نیست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

به گزارش مهر، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه‌ی هفته‌ی جاری (۱۲ شهریورماه) موضوع بررسی طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی چاپ ۴۱۷ (اعاده شده از شورای نگهبان) را در دستور کار قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به پارامترهای تاثیرگذار در نتایج ترابردپذیری بین اپراتورهای موبایل، درخواست‌های ثبت‌ شده برای ترابردپذیری را نزدیک به ۱.۵ میلیون اعلام کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

ثبت سفارش و واردات «دسته‌‌ی بازی برای بازی با رایانه‌ یا سایر کنسول‌های بازی» در صورت داشتن قابلیت برقراری ارتباط رادیویی بی‌سیم (اعم از Bluetooth ،Wifi، سیم‌کارت، GPS و یا هر نوع ارتباط رادیویی) منوط به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات شد.

ادامه مطلب