ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روز گذشته در فضای مجازی اخباری از انتشار یک اپلیکیشن جعل سند بانکی با عنوان رسیدساز در فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی کافه بازار منتشر شد که نشان می‌داد تا نرم‌افزاری با قیمت سه هزار تومان با نصب محدود و کمتر از ۱۰۰ نصب و دارای شامد در کافه بازار در دسترس قرار گرفته که کاربر با استفاده از آن و وارد کردن چهار رقم آخر شماره‌ی کارت و ورود مبلغ دلخواه یک رسید بانکی مطابق با رسیدهای معتبر درست می‌کند که بر اساس قانون فعالیت این اپلیکیشن با جعل اسناد هویتی و بانکی هیچ تفاوتی ندارد و انتشار و استفاده از آن فعالیتی مجرمانه به شمار می‌رود چرا که انجام کلاهبرداری با استفاده از این دسته از اپلیکیشن‌ها دور از ذهن نیست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

معاون تاکسيرانی و حمل و نقل بار و کالای شهر همدان با اشاره به تاکسی‌های اینترنتی در همدان که به راحتی و بدون مجوز و شناسایی افراد مشغول به فعالیت هستند، گفت: پلیس با تاکسی‌های مجازی بدون مجوز مقابله نمی‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در نخستین کنگره‌ی جهانی فناوری های هوشمند 2018 در محل سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: امیدواریم در تلاش‌های دوره‌ی حاضر بتوانیم از نیروی انسانی به عنوان یک فرصت برای توسعه‌ی فناوری‌ها استفاده کنیم.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

مایکروسافت سرانجام به طور رسمی نام به‌روزرسانی مهم آینده‌ی ویندوز 10 را اعلام کرد. پیش از این Redstone5 با نام کدگذاری شده‌ی: "به‌روزرسانی ویندوز 10 اکتبر ۲۰۱۸" اعلام و مشخص شده که در برخی خصوصیات بهبود داشته از ماه اکتبر منتشر می‌شود. این نسخه شامل چندین ویژگی جدید خواهد بود، مانند یک کلیپ بورد جدید با قابلیت همگام‌سازی در تمامی دستگاه‌ها، ابزار برش به‌روزرسانی شده، بهبودهای Microsoft Edge، و اطلاعات عملکرد در Xbox Game Bar هماهنگ‌سازی می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

یک سال پس از راه‌اندازی در ایالات متحده‌ی آمریکا، فیسبوک پلتفرم watch را بین‌المللی می‌کند. این شرکت در پست وبلاگی اعلام کرد این پلتفرم به صورت جهانی در دسترس خواهد بود و مخاطبین قادر به دیدن میلیاردها نفر در سراسر کشورها و زبان‌ها هستند. این قابلیت به این شرکت حجم زیادی از مخاطبین را می‌دهد و دسترسی به فیسبوک را همتراز با یوتوب و Netflix قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

Manassas در ویرجینیا به عنوان مکان نبرد Bull Run در جنگ داخلی آمریکا شناخته می‌شود. و اکنون مکانی برای توسعه‌ی ساخت تراشه است. Micron Technology اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ مبلغ ۳ میلیارد دلار برای ساخت تراشه‌های حافظه در این شهر سرمایه‌گذاری می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

امیرهوشنگ کمالی‌فرد در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به ضرورت ایجاد دولت الکترونیک گفت: زمانی کارهای دولت با کاغذبازی و درست کردن پرونده‌های مختلف انجام می‌شد. در دولت الکترونیک، آی‌تی به کمک انسان می‌آید تا شفاف‌سازی ایجاد کند و راه‌های فساد را از بین ببرد. در گذشته مردم در صف می‌ایستادند و این کار هم زمانبر بود؛ هم امکان تضییع حقوق مردم را مهیا می‌کرد اما آی‌تی کاری می‌کند که نیازی به صف بستن نباشد و کار مردم سریع‌تر حل شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مشترکان سرویس اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) که به دلایلی مانند فراموش کردن شماره، امکان دسترسی به آن را ندارند، می‌توانند با وارد کردن شماره‌ی ملی و کد IMEI مودم، از شماره خود مطلع شوند.

ادامه مطلب