ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: ۹۵ درصد از ۵ هزار روستای سیستان و بلوچستان ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند و این وضعیت غیر قابل قبول است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در سفر به چابهار با بیان اینکه ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌ی ارتباطات و زیر ساخت در سیستان و بلوچستان طی سال گذشته سرمایه‌گذاری شده، افزود: از این میزان سرمایه‌گذاری، ۴۵۰ میلیارد تومان آن سهم دولت و ۱۳۲ میلیارد تومان آن سهم بخش خصوصی بوده که نشان از توجه ویژه دولت به این استان دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

به گزارش مهر به نقل از کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، جلسه‌ی این کمیسیون با حضور نصرالله جهانگرد معاون نوآوری وزیر ارتباطات و نمایندگانی از سازمان توسعه تجارت، وزارت ارشاد اسلامی، اعضای کمیسیون و فعالان بخش خصوصی حوزه‌ی فاوا برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

به گزارش مهر، آخرین آمار وب سایت Speedtest.net نشان می‌دهد در رده‌بندی جهانی سرعت اینترنت ثابت ایران در رده‌ی صد و هفتم و در رده‌بندی اینترنت همراه در رده‌ی ۵۸ قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

به گزارش مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری گفت: بعد از جلسات مختلف کارشناسی و تخصصی و رایزنی با متولیان و بازیگران اصلی صنعت مخابرات فضایی کشور و بررسی ابعاد مختلف تشکیل اپراتور ماهواره مخابراتی به عنوان مهم‌ترین حلقه‌ی زنجیره‌ی ارزشی ماهواره، اصول حاکم بر فعالیت اپراتورهای ماهواره‌ای مخابراتی در ۲۷۹ امین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

به گزارش مهر به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر)، حمید توسلی با اشاره به بررسی بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، برقراری توازن عرضه و تقاضا را عامل موثر در کاهش قیمت تمام‌شده‌ی کالاهای IT دانست و برای برون‌رفت از رکود و بازگشت رونق اقتصادی، خواستار تسریع روند واردات تجهیزات این حوزه شد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

با حذف جک‌های هدفون، گزینه‌های بی‌سیم بیش از هر زمان دیگری مهم می‌شوند. در سال ۲۰۱۵، کوالکام کدک (codec) aptX را برای اتصالات صوتی بلوتوث تصاحب کرد، و در حال حاضر این فناوری را به صورت یک ويژگی توسعه یافته ارائه می‌دهد: aptX HD برای "کیفیت صدای با وضوح بالا بهتر از CD" و فناوری زمان تاخیر پایین aptX که اشیا را در هماهنگی با برنامه‌های ویدئویی یا بازی‌سازی قرار می‌دهد. این شرکت در نمایشگاه IFA از aptX Adaptive رونمایی کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

هواوی از اسپیکر هوش مصنوعی خود در IFA 2018 رونمایی می‌کند که چیزهای خیلی بیشتری به جز نام را از Google Home قرض گرفته است. AI Cube برعکس نامش یک اسپیکر استوانه‌ای است که به نظر می‌رسد مانند نسخه‌ی کش آمده‌ای از دستگاه گوگل باشد. هر چند این اسپیکر مجهز به Amazon Echo است. همانند سامسونگ، هواوی هم قول کیفیت بالایی از صدا را در اسپیکرش داده است. این همه چیز نیست – AI Cube دارای یک روتر 4G هم است.

ادامه مطلب