ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

به گزارش ایبنا، دبیر شورای عالی فضای مجازی از پذیرفته شدن استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان صنعت توسط دولت خبر داد.
ابوالحسن فیروزآبادی گفت: مسئله‌ای که از اهمیت بالایی برخوردار است به موافقت و پذیرفتن استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان صنعت توسط تمامی نهادهای ذیربط ارتباط دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

جلسه‌ی بررسی وضعیت پوشش و کیفیت سرویس‌های ارتباطی استان خراسان شمالی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

به گزارش ایسنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران از پیش‌بینی رشد بیش از ۵۰ درصدی تراکنش و استعلام بین دستگاهی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: هسته‌ی اولیه‌ی تیم واکنش سریع با حضور مدیران فناوری اطلاعات دستگاه‌های استانی هسته طی روزهای آینده ایجاد می‌شود که این تیم با محوریت مرکز ماهر تعاملات لازم را برای مقابله با رخدادهای امنیتی و حملات سایبری انجام می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

به گزارش ایرنا، طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه (رجیستری) از بیست و هشتم مهرماه پارسال کلید خورد و اکنون به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۲۰۰ میلیون گوشی پس از اجرای این طرح در شبکه تلفن همراه کشور فعال است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

با پایان یافتن مهلت فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام در کشور، پیام‌رسان‌های هاتگرام و طلاگرام باید از روز ۱۵ شهریورماه به عنوان یک پیام‌رسان بومی فعالیت کنند و در غیر این صورت فیلتر می‌شوند.
به گزارش مهر، پس از مسدودسازی شبکه‌ی اجتماعی تلگرام در کشور، علاوه بر پیام‌رسان‌های بومی در کشور، نسخه‌های هاتگرام و تلگرام طلایی نیز به عنوان نسخه‌های فارسی تلگرام بدون فیلتر در اختیار کاربران قرار گرفت.
به گفته‌ی علاالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تلگرام طلایی و هاتگرام به عنوان جایگزینی برای تلگرام ۲۰ میلیون عضو در ایران دارند و تا پیش از این مسئولان اعلام کرده بودند که فعالیت آن‌ها بدون مانع است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

به گزارش تسنیم، در دولت دوازدهم هفت درگاه ارتباطات بین‌الملل مجزا داشتیم که قطعی یکی از آنها موجب از دست رفتن ارتباطات برخی از کشور می‌شد اما با اجرای پروژه IGW، وارد شبکه Ring مجزا شدند.
مطابق اسناد بالادستی و پیوست حکم ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور، پیگیری و توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات به عنوان مطالبه‌ی جدی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) همواره به عنوان یک ابر اولویت برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

به گزارش برنا، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون در خصوص جایگزینی ارز دیجیتال برای معاملات و دور زدن تحریم‌ها منتظر گزارش بانک مرکزی است.

ادامه مطلب